Hallo,
Sinds 10 tot 15 jaar is er hier in de buurt een nieuwe buur komen wonen.
Naast zijn woning is er; meer dan 30 jaar; een niet geregistreerde wandelweg. Op een bepaald moment heeft hij een deel (aan zijn domein) van die weg afgesloten en beweert dat dat van hem zou zijn.
Als er iemand van het overgebleven stuk gebruik maakt; wandelaars en fietsers; gaat hij daar iedere keer mee in discussie dat ze het niet mogen gebruiken omdat dat volgens hem ook tot zijn eigendom behoort en hier spaart zelfs kinderen niet.
Hij heeft al meerdere malen de doorgang belemmerd of verhinderd door bv: water te dumpen, greppel graven, koorden spannen, betonnen paal neerleggen enz.
Sommige mensen durven hier dan ook niet meer passeren!
Hiervoor werd de wijkagent al meerdere malen op aangesproken maar de buur blijft gewoon maar verder gaan.
Voor deze regularisering van de wandelweg is er sinds eind september 2022 door mij en meerdere buren een aanvraag ingediend bij dienst mobilisatie van onze gemeente en tot op heden geen resultaat, ook niet na meerdere mails en telefoons van mij en en de geburen.
Bovendien rijdt hij met zijn tractor op het gedeelte tussen de baan en iemands eigendom (plaats genoeg op de baan en zelfs in tegen over gestelde richting) om zijn pest gedrag nog wat kracht bij te zetten en zo iemand uit te dagen.
Rechts van zijn woning is er een weiland dat door een plaatselijke boer wordt gebruikt om te hooien. Hier heeft die een poort geplaatst; behoord tot afgesloten gedeelte; en zo moet de boer telkens uit zijn tractor stappen om de poort te open en te sluiten om zo tot op zijn wei te geraken en doorgang maar nipt is om daar te passeren. Dit is bij de vrederechter gekend en is nog in behandeling. (landmeter zou moeten langs komen)
Ik en de geburen zijn er voor bevreesd dat dit vroeg of laat uit de hand gaat lopen!
Wat kunnen we hier aandoen om dit gedrag een halt toe te roepen?
Groeten dank bij voorbaat.