provisie werkelijke kost

SofieVB
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

provisie werkelijke kost

#1 , 23 mei 2025 11:01

Beste allemaal,

ik ben eigenaar van een appartement binnen een VME. Mijn aandeel volgens de basisakte bedraagt 147/1000.
Nu kreeg ik vandaag een opvraging van het werkkapitaal (provisies volgende boekjaar) dat overeenkomt met 177/1000.

Ik liet de syndicus weten dat mijn aandeel slechts 147/1000 bedraagt. Maar hij zegt dat ik 'provisie werkelijke kost' moet betalen en dat is dus 177/1000 volgens hem.

Google geeft me geen enkel resultaat over dit onderwerp, dus ik hoop dat hier iemand weet wat dat kan betekenen!

Alvast bedankt.

father bis

#2 , 23 mei 2025 13:44

Begrijp de redenering van de syndicus niet ( en zit al jaren in deze materie ).
Als in uw basisakte/statuten staat dat uw aandeel 147/1000 bedraagt is dat zo.
De syndicus mag dan ook eens uitleggen waarom hij 177/1000 handteert ?

Volgens hem zijn WERKELIJKE KOSTEN en ONWERKELIJKE KOSTEN ??

Vraag hem dringend om een verklaring.

Thomas Morus

#3 , 23 mei 2025 13:53

Provisie werkelijke kost lijkt me een hersenspinsel van jullie syndicus. Uiteraard vind je dat niet op google.
Hopelijk maakt hij de afrekeningen wel volgens de aandelen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

mava105

#4 , 23 mei 2025 16:36

Mogelijks werkt deze syndicus metr de offertes, die uiteraard op het einde iets meer kunnen zijn. Daarom spreekt hij van werkelijke en onwerkelijke kost. Dat is gewoon belachelijk. Als je als syndicus een faktuur betaalds, is dat uiteraard volgens de werkelijke kost. Zijn er meerwerken, en is de factuur hoger, dan verdeel je die gewoon volgens de gewone coititeiten, en je verwittigd de mede-eigenaars dat het meer is. Is het echter een grote meerprijs, dan betaal je de werkelijke prijs van de offerte, en vraagt toestemming aan de VME ivm de meerprijs

father bis

#5 , 23 mei 2025 19:34

hoe de syndicus die kosten ook benoemd : HIJ moet deze verdelen over de quotiteiten.
Weeral een onbekwame syndicus.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”