Erfdienstbaarheid

pascalwillekens
Topic Starter
Berichten: 1

Erfdienstbaarheid

#1 , 09 aug 2006 11:22

Heden ten dage woon ik in een pand dat vroeger deel uitmaakte van ??n groot geheel. Dit groot geheel is opgesplitst in vier gedeeltes (waarvan dus ??n mij toebehoort).
Het probleem situeert zich bij de eigenaar van de centrale ruimte, een magazijn op het gelijkvloers

Bij het indelen van de woningen heeft men een grote ?kast? ge?nstalleerd in dit magazijn waarin zich de 4 hoofdkasten van electrabel bevinden. Ook waterleiding en verwarmingsbuizen lopen via dit magazijn.

Ik heb hier enkele vragen bij:
? De eigenaar van het magazijn vraagt mij (en ook aan de twee andere eigenaars) om alles te verwijderen en te installeren in de eigen woning. Dus zowel de electriciteit, waterleiding en verwarmingsbuizen te verleggen.
Hij beweert dat hij het magazijn wil veranderen in een woonruimte en dat hij denkt dat er schadelijke stoffen aanwezig zijn in de isolatie rond de verwarmingsbuizen (hetgeen echt wel belachelijk klinkt ... maar goed)

Kan dit zomaar ? En moet dit op mijn kosten ? Of spreken we hier van een erfdienstbaarheid en moeten de kosten voor deze aanpassing gedragen worden door de eigenaar van het magazijn?

? Heb ik recht op een sleutel van dit magazijn ? Immers, indien mijn electrische hoofdzekering afspringt moet ik toch in staat kunnen zijn om de electriciteit terug op te zetten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 28 dec 2006 14:30

Wat staat er in je aankoopakte over deze erfdienstbaarheid?

Of is er een basisakte gemaakt bij de opsplitsing in afzonderlijke goederen?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”