syndicus

André 2
Topic Starter
Berichten: 6

syndicus

#1 , 07 nov 2009 14:48

op de AV verschijnt de syndicus altijd met blanco volmachten die hij dan uitdeelt aan de personen die hij kiest
volgens mij is dat een vorm van partijdigheid
wie kan mij raad geven en waar vindt ik wetteksten over dit onderwerp?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 08 nov 2009 18:20

Het komt wel meer voor dat syndici het verbod om zelf op te treden als gevolmachtigde de blanco volmachten die ze ontvangen uitdelen aan "bevriende mede-eigenaars" die hun beleid steunen. Om dit te verhelpen kan men de mede-eigenaars vragen hun volmacht op naam te stellen en/of rechtstreeks naar een mede-eigenaar door te sturen.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 08 nov 2009 19:49

Dit is als praktijk verboden.

Het probleem zal zijn te bewijzen dat het plaatsvind. Normaliter dient in eigen handschrift de naam van de gevolmachtigde op dit document te staan.

Bent u alleen in het protest of zijn er meerdere ambetanteriken?

Reclame

André 2
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 09 nov 2009 14:38

IK HEB DIT AANGEKLAAGT OP DE AV MAAR DE SYNDICUS ZEGT DAT DIT DE NORMALE GANG VAN ZAKEN IS EN INDERDAAD ER ZIJN NOG AMBETANTERIKKEN
DAAROM ZOU IK ME GRAAG BEROEPEN OP EEN WETTEKST MAARIS DIE ER WEL?

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 09 nov 2009 16:26

De wetteksten die zeggen hoe een volmacht eruit dient te zien. Eén van de regels is dat de volmacht slechts in één handschrift mag zijn ingevuld. Dat de volmachtgever zelf expliciet zijn volmachtdrager dient te kiezen. De wet op Mede-eigendom sluit de syndicus effectief uit als volmachthebber.

Denk dat dit hier al eens besproken is. Misschien eens de zoekfunctie gebruiken met als sleutelwoord volmacht en syndicus?

Als er een aantal ambetanterikken zijn die dan zou ik met die anderen overwegen op de eerstvolgende vergadering waar zijn mandaat gestemd dient te worden ruim voor het openen van de zaal aanwezig te zijn met een deurwaarder die als specifieke taak heeft oa te bevestigen via rapportage welke volmachten rechtsgeldig zijn en welke niet. De kosten hiervan kan je delen...

André 2
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 09 nov 2009 21:33

alvast bedankt voor de tips

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”