Hoogt van omheining voor privacy

EricP
Topic Starter
Berichten: 2

Hoogt van omheining voor privacy

#1 , 28 okt 2009 08:32

Wij hebben een loft gekocht op een gemeenschappelijk erfgoed op de glvl. Bij de werken van de buitenaanleg wordt ook de omheining van onze tuin met exclusief genot ook geplaatst. In tegenstelling tot de meeste klachten van te hoge omheining, hebben wij het probleem van te lage omheining. De hoogte is maar 1.50m waardoor de hele gemeenschap die erlangs passeert er los overkijkt tot diep in onze leefruimtes. Hierbovenop wil men in plaats van klimop, beuken haag gaan plaatsen op ons prive stuk. Dit terwijl er ruimte is aan de andere zijde. Het nadeel van de haag is dat ze in de winterperiode doorkijk geeft. En net in die periode is het licht binnen steeds aan en kan er makkelijk mee binnen gekeken worden.

Kan mij iemand hierover meer uitleg geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 28 okt 2009 10:59

U kan aan de binnenkant van de omheining uw terrein op eigen initiatief schermen plaatsen van maximaal 2m hoogte?

EricP
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 28 okt 2009 12:57

Tja, dan moet ik wel twee keer betalen en staan er twee omheiningen. Dat lijkt mij toch wel zeer dom. Ik dacht steeds dat er geen rechtstreekse inkijk mocht zijn?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 28 okt 2009 14:12

Is de omheining zelf gemeenschappelijk? (eventjes uit het oog verloren dat het hier gaat om een mede-eigendom)

Hoe staat de omheining ingetekend in de bouwplannen? (hoogte) Ik zou de bouwheer aanspreken over die hoogte. Om doorkijk met een beukenhaag te voorkomen kan je altijd een ondoorzichtig doek spannen op de aanwezige omheining. Dit verandert niets aan de hoogte maar zou toch moeten helpen bij het doorzicht tot al die beukhaag volgroeid is.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”