gedeelde kosten blok - pro actief voorkomen

heid
Topic Starter
Berichten: 1

gedeelde kosten blok - pro actief voorkomen

#1 , 18 okt 2009 12:16

Ik kocht 2 jaar geleden een gelijkvloers appartement, waarbij we samen met n archtitect en goedgekeurde bouwaanvraag! degarage ( in mijn eigendom) omgebouwd werd tot een slaap - badkamer en dressing

Reeds 2x in de afgelopen 6 maanden is mijn volledige benedenverdieping tot 1meter hoog onder water gelopen door overstroming vd riolering door hevige stortbuien. Het water vd riolering is gewoon terug geslagen in
de leidingen en heeft via het bad en het toilet de hele beneden etage doen onderlopen met alle gevolgen van dien. Alle inboedel is voor het stort en de hele beneden verdieping moet opniew afgekpt, bezet, geschilderd worden ed De verzekering liet tevens weten dat als we id toekomst hier geen preventieve maatregelen voorzien, ik geschorst zal worden v verzekering.

De enige mogelijke pro aktieve handeling hier is het plaatsen ve septische put en een terugslagklep op de leidingen. Aangezien het gebouw nog 2 andere mede eigenaars heeft en de leidingen onder gemeenschappellijk goed vallen, wil ik deze kosten mede verhalen op de buren.

Echter 1 vd 3 buren (eigenaars)wil niet meedelen in de kostn omdat zij vindt dat dit niet haar probleem is aangezien het om mijn leefruimte gaat .
Wat kan ik nu ondernemen om haar toch aan te zetten tot betalen?

we gaan bestek opvragen bij verschillende aannemers en deze voorleggen op een bijzondere alemene vergaderig. D blok heeft geensyndics dus er is gen onpartijdige bemiddellaar. Volgens haar is dit een prive kost, terwijl ook haar toilet, afwas, douche etc toch ook aangesloten zijn op de rioloering die onder mijn huis doorloopt.

gaag uw inzicht hierop .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 18 okt 2009 17:12

Eerst vergadering beleggen met bv 3 offertes. Kiezen of meerderheid akkoord met uitvoeren werken. Dan kiezen welke offerte wint.

Officieële uitnodiging maken voor vergadering op dag X (minstens 15 dagen voor verzenden brief)

Uitnodiging vergezeld laten gaan van agenda vergadering.

Na vergadering klein verslag maken en dit aan iedere eigenaar laten geworden.

Als de eigenaar in kwestie weigert te betalen in de kosten zal het vredegerecht worden..

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”