waterfaktuur door alle mede-eigenaars antw op mei07

mjansen
Topic Starter
Berichten: 21

waterfaktuur door alle mede-eigenaars antw op mei07

#1 , 29 sep 2009 13:59

beste forum leden,

het heeft even geduurd maar 17/06/09 heeft de vrederechter uitspraak gedaan in ons voordeel en ons voorstel voor het plaatsen van tussenmeters bij de gemeenschappelijke delen integraal overgenomen.

wel heb ik een nieuw vraagje: ik heb aan syndicus gevraagd om 2 mede-eigenaars jaarlijks aan te duiden op de AV (nml 1 caravan 1 chalet eigenaar) om de meterstanden te noteren hetzelfde gebeurd bv bij vzw bij de jaarlijkse controle vd boekhouding

hij antwoordde me dat de verkozen commisarissen (verkozen voor 5j en allen meelopers van de syndicus zijn) hier voor moeten instaan en geen andere medeeigenaars daar mogen op controleren?

weet iemand of hierover meer concrete info bestaat

groetjes en alvast bedankt,

jansen marc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 29 sep 2009 14:06

Opname van tellerstanden is een bevoegdheid van de syndicus. Niets belet de RvB deze opnames te controleren> Best is de meterstanden "uit te hangen' : dan is iedereen geinformeerd.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 29 sep 2009 14:24

Als de tussenmeters geplaatst worden zullen deze dan privatief of gemeenschappelijk zijn?

Bij privatief kan iedere mede-eigenaar aan iedereen die hij/zij wenst de toestemming geven de meterstanden na te kijken.

Bij gemeenschappelijke tussentellers ligt het verhaal anders.

Reclame

mjansen
Topic Starter
Berichten: 21

#4 , 01 okt 2009 13:49

de tussenmeters die geplaats zijn is voor het caravangebruik zijnde dus privatief tussen de gemeenschappelijke delen stonden al meters ( waar ook de caravans op aangesloten waren daar er inhet verleden geen aparte verekening diende te gebeuren
groeten
jansen m

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 01 okt 2009 14:22

Niets houdt je dan tegen een privé initiatief te ondernemen waarbij een aantal onder jullie schriftelijk aan de mede-eigenaars toelating vragen om bv 6maandelijks hun meterstanden te mogen noteren om mogelijk misbruik tegen te gaan. Als deze meters makkelijk te bereiken zijn zonder dat jullie hiervoor de mede-eigenaars dienen te storen zie ik weinigen daartegen bezwaar maken. De beheerder zelf heeft normaliter geen zeggenschap over privatieve delen en kan onderlinge afspraken dus moeilijk verhinderen...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”