Gemeenschappelijke zolder

papaecho
Topic Starter
Berichten: 19

Gemeenschappelijke zolder

#1 , 19 sep 2009 18:36

Ik woon in een appartementsgebouw met twee appartementen. Mijn bovenbuur en ik hebben een gemeenschappelijke zolder. Nu is het zo dat mijn bovenbuur ernstige financiële problemen heeft. Ik verwacht dat de deurwaarder beslag komt leggen. Mag de deurwaarder in zo een geval ook op de gemeenschappelijke zolder? Ik heb namelijk ook wat spulletjes liggen daar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 20 sep 2009 00:15

Als er een beschrijving van de privatieve delen en de gemene delen van het gebouw bestaat kan dat niet (notariële akte, statuten van het gebouw). Anders zou er bijv. in gebouwen met gemeenschappelijke fietsbergplaatsen beslag kunnen worden gelegd op de fietsen van al de eigenaars.

Pedro
Berichten: 735

#3 , 20 sep 2009 11:57

Ik woon in een appartementsgebouw met twee appartementen. Mijn bovenbuur en ik hebben een gemeenschappelijke zolder. Nu is het zo dat mijn bovenbuur ernstige financiële problemen heeft. Ik verwacht dat de deurwaarder beslag komt leggen. Mag de deurwaarder in zo een geval ook op de gemeenschappelijke zolder? Ik heb namelijk ook wat spulletjes liggen daar.
Gemeenschappelijk betekent dat er mogelijk ook spullen van de andere buur liggen. M.i. moet men de deurwaarder wel degelijk op de zolder laten indien deze dit vraagt U bent immers niet alleen eigenaar van deze zolder. Tenzij natuurlijk in de statuten staat dat u het exclusief gebruiksrecht heeft op deze zolder. Mij lijkt het het veiligste dat u uw spullen alvast verwijdert. Zoals aangehaald bestaat volgens mij de kans dat de deurwaarder alles opschrijft. In dat geval zal u nadien uw spullen moeten revindiceren.
Ik ga er ook van uit dat we het hier over roerend en niet over onroerend beslag hebben.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”