Vruchtgebruik ?!

midi
Topic Starter
Berichten: 4

Vruchtgebruik ?!

#1 , 05 sep 2009 09:49

Aangezien mijn vader is gestorven, toen ik nog klein was, heeft mijn moeder het vruchtgebruik van het huis gekregen, maar ben ik wel mede-eigenaar, nu is het zo, dat zij iemand, tegen mijn wil, mede in het huis laat wonen, zonder dat ik weet hoeveel huur er betaalt wordt (en dus ook niks ontvang). Is daar een mouw aan te passen? en hoe zou het zijn, als ik alleen wil gaan wonen, maar het niet volledig kan financiëren, aangezien ik op de moment werkloos ben? of kan ik dan vragen om het huis te verkopen of huur te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 05 sep 2009 10:08

- uw moeder heeft bij het overlijden van haar echtgenoot het volledig vruchtgebruik over het pand verworven... Dat houdt in dat ze erin kan gaan samenwonen met wie ze wil, ze het deels of volledig kan verhuren zonder dat u hier ook maar enige inspraak hebt of recht op een deel of het geheel van de opbrengsten. U heeft de enkel de blote eigendom niets meer, niets minder.

Qua kosten wil dat zeggen dat u verantwoordelijk bent voor de structurele werken (vervangen dak, muren, fundamenten, vensters, deuren, etc), uw moeder voor de andere.

Ik vrees dat u andere financiële middelen zal moeten zoeken wens je alleen te gaan wonen..

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”