Ondergrondse staanplaats

Tal Shiar
Topic Starter
Berichten: 2

Ondergrondse staanplaats

#1 , 24 aug 2009 10:10

Goede morgen en alvast dank voor jullie hulp.

Ik heb 3 jaar geleden 2x ondergrondse staanplaatsen gekocht in een appartementsgebouw. Deze zijn al sinds jaar en dag verhuurd.

Blijkbaar is het volledige pand ( buiten mijn auto staanplaatsen) gekocht door een hotel keten. Deze hebben mij niet op de hoogte gebracht dat ze het pand hebben gekocht.

Afgelopen weekend ben ik gaan kijken naar de auto staanplaatsen omdat 1 van de huurder plots niet meer betaalde.

Op 1 van mijn autostaan plaatsen hebben ze een put geboord en een soort van waterput/sceptische put aangelegd en er een grote raster opgelegd dat het gebruik van de staanplaats quasie onmogelijk maakt.

vraag 1 : Mogen die zomaar zulke werken uitvoeren zonder de eigenaar ( namelijk mij) hierover aan te spreken en een toestemming te vragen?

Verder heb ik opgemerkt dat de lijnen van de parkeerplaatsen zijn vervaagd waardoor iemand zicht gedeeltelijk op mijn parkeerplaats parkeert.

Vraag 2 : Mag ik de lijnen op nieuw aanbrengen volgens de op de akte bestaande afmetingen of dien ik eerst met de syndicus te spreken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 24 aug 2009 14:24

U dient de syndicus stante pede hierover aan te spreken via AS.

Uw eigendom is op een dermate wijze zonder kennisgeving vernietigt dat u of de vruchtgebruiker (huurder) niet meer het genot heeft van uw investering.

Hotelketens kennende wordt dit een geding.

Tal Shiar
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 aug 2009 14:37

Dank je.

Ik vrees idd dat het zo iets zou gaan worden. Ga vanavond eens praten met die "nieuwe eigenaar".

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 24 aug 2009 17:20

Dreig met een rechtszaak en schade-eisen. Stel als oplossing in der minne voor dat hij uw staanplatsen aan 4 x de marktwaarde van U koopt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”