syndicus

Boldmen
Topic Starter
Berichten: 17

syndicus

#1 , 22 aug 2009 11:13

weet er iemand hoeveel appartementen er aanwezig moeten zijn om verplicht een profisionele syndicus te moeten hebben?
bij ons is het een blok van 9appartementen,en 4garages?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 aug 2009 11:26

Op dit ogenblik is er nog geen minimum limiet dacht ik. Er is reeds geruime tijd een discussie aan de gang in de Senaat hierover doch dit heeft nog niet geleid tot een concrete wet. (dacht dat ze een professionele syndicus wilden verplichten vanf 10 wooneenheden.)

larsie_
Berichten: 2

#3 , 26 aug 2009 22:17

is deze wet al gestemd? :?:

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 26 aug 2009 22:58

Bij mijn weten niet.

Nu eerlijk gezegd, ik zou niet graag de verantwoordelijkheid op me nemen voor een gebouw. Maar daar staat iedereen natuurlijk vrij in.

Pedro
Berichten: 735

#5 , 26 aug 2009 23:35

Bij mijn weten niet.

Nu eerlijk gezegd, ik zou niet graag de verantwoordelijkheid op me nemen voor een gebouw. Maar daar staat iedereen natuurlijk vrij in.
Wet is nog niet gestemd (gaat over wetsvoorstel SPa Senator).
In het voorstel zouden gebouwen tot 6 kavels geen professionele syndicus nodig hebben. Vanaf 7 dus wel.

Maar eerst moet de Senaat zich nog buigen over het wetsontwerp dat de wet op de mede-eigendom aanpast/wijzigt.

Wat mij betreft kan men de wet nog zoveel wijzigen als men wil, zolang er geen uniforme en degelijke basisopleidingen lange duur alsook permanente vervolmakingsopleidingen voor (beroeps)syndici worden onderricht, zal een correcte toepassing/uitvoering/interpretatie van de wet door syndici m.i. een utopie blijven.


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”