Klacht bij vrederechter hoe en waar ?

westhoek
Topic Starter
Berichten: 395

Re: Klacht bij vrederechter hoe en waar ?

#16 , 13 aug 2010 01:36

Staat de haag op de gemeenschappelijke nullijn? neen
Is de haag gemeenschappelijk geplaatst? neen

Kan ik als buur eisen dat deze haag verwijderd wordt? ja, maar enkel als ze op minder dan 50 cm van de gemeenschappelijke nullijn is geplant.
Kan ik als buur eisen dat deze niet verwijderd mag worden? neen, want:

- de haag is niet mijn gemeenschappelijke eigendom,
- de haag staat niet op mijn grond noch op de nullijn,
- aangezien ik het pand ga verkopen kan ik de koper niet confronteren met een verplichting die mogelijk onwettig is als de haag op minder dan 50cm van de gemeenschappelijke nullijn staat geplant.

Waar is hier in godsnaam tegenspraak?

De haag is niet van u, ook niet gedeeltelijk. Als de eigenaar deze wenst te verwijderen kan u dat met geen mogelijkheid tegenhouden, zeker niet aangezien er reeds een gemeenschappelijke afsluiting op de nullijn aanwezig is.
Veel tegenspraak. Enerzijds zeg je dat ik niets kan doen, anderzijds moet een haag op 50 cm staan. Wat is het nu ?
Je zegt ook dat de eigenaar ermee kan doen wat ie wil en ook rooien. Waar heb je het over ? Dat was de vraag al niet.
Overhangende takken mogen al niet, en toch schrijf je, dat de eigenaar er mee mag doen wat ie wil, en je sleurt er al de bestaande afsluiting al bij. Tegenspraak alom van je, en die andere hier.

Wat heeft die bestaande afsluiting ermee te maken ? Daar vervalt niets mee, hij mag daar niets planten wat ie wil. Je schrijft het zelf, of soms ook weeral niet.

Je schrijft ook dat een overeenkomst mogelijks een 'verplichting' onwettig is. Raar hoor, ik kan hier topics aanhalen waar er iets anders staat, en dat je , inderdaad, wel een overeenkomst kunt afsluiten, zelfs geregulariseerd bij de notaris.
In een vroeger antwoord schreef je Die stond er reeds toen je het pand kocht, je hebt ze gezien voor de definitieve koopakte verleden werd en had er toen blijkbaar geen probleem mee. Ook weeral raar hoor. Dus moet iedereen er maar mee akkoord gaan, als er iets onwettelijks staat, daar maar mee akkoord moet gaan : je schrijft het in dit antwoord zelf.

Je bent zo contradictorisch als wat.

En laat maar, deze discussie gaat op niets uitdraaien, ik doe wat ik wil en zal het aan de notaris wel vragen, die zal het wel weten.

Bekijk ook de vele vragen van vele mensen hier : met jouw antwoord kom je er dan altijd makkelijk aan af : het stond er, je hebt het gezien en daarmee basta ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankV
Berichten: 277

#17 , 13 aug 2010 02:15

Ik ga mijn eigen topic nog eens naar boven jagen.

Ik heb met mijn buur eens een woordenwisseling gehad over die haag, een paar maand geleden. Alles is uitgepraat, of liever geroepen op dat moment. Het ging er mijn niet om die haag, hoe meer groen, hoe liever, wel op de manier waarop hij die afscheerde en de blaadjes liet liggen.

Alles is uitgepraat, hij dacht zelfs de haag in te korten, maar dat hoefde niet voor mij.

Wat ik nu wil doen is, van een contract op te stellen zodat die haag kan blijven staan, op dezelfde hoogte, op dezelfde plaats, omdat ik de woning ga verkopen en ervoor wil zorgen dat de nieuwe eigenaars hierover geen complimenten gaan maken.

Vraag : kan dit ? Is dit rechtsgeldig voor de nieuwe eigenaars ?
Die haag stond er ook al voor ik die woning aankocht.
De verkoop van uw woning is de overdracht van een zakelijk recht.
De haag staat op de grond van uw buur, of die haag daar nu mag staan of niet, dus in uw verkoopsovereenkomst kunt u niets opnemen over de haag van uw buur.

De overeenkomst die u met de buur wil sluiten verschaft u een persoonlijk recht dat niet tegenstelbaar is aan de kopers van uw woning. Voor hen bestaat die overeenkomst niet.

U projecteert de "complimenten" die u heeft met uw buurman, op de toekomstige kopers van uw woning, alsof de kopers net zoveel "complimenten" zullen hebben als u. :D

Uiteindelijk is het een uit de hand gelopen communicatieprobleem: als u in het begin uw negatieve emoties op een assertieve manier had geuit ( ik ben verontwaardigd omdat...) en had aangegeven wat u wenst van de ander ( ik zou willen dat u..., kunnen we het daar over eens worden? ), dan had u meer kans op succes gehad. bijvoorbeeld online cursus assertiviteit : http://www.loopbaan.nl/node/322" onclick="window.open(this.href);return false;
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 13 aug 2010 10:45

Je bent zo contradictorisch als wat.

En laat maar, deze discussie gaat op niets uitdraaien, ik doe wat ik wil en zal het aan de notaris wel vragen, die zal het wel weten.

Bekijk ook de vele vragen van vele mensen hier : met jouw antwoord kom je er dan altijd makkelijk aan af : het stond er, je hebt het gezien en daarmee basta ?
Ik zou toch alles nog eens herlezen en kritisch analyseren (niet enkel lezen zoals jij het wil lezen) en dan pas bot reageren tegen mensen die je correct willen helpen . Tot dan ben ik alvast niet zo ontevreden dat je uit m'n woonplaats wil weggaan.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#19 , 13 aug 2010 12:24

Ach laten we het maar schuiven op het vrijdag de dertiende syndroom. Algemeen geweten dat op dergelijke dagen de gewenste reële wereld en de feitelijke realiteit wel eens in elkaar kunnen overlopen...

op aanvraag van de poster: topic gesloten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”