BUUR VERBOUWT AANPALEND PAND TOT FEESTZALEN

jabedabedoe
Topic Starter
Berichten: 2

BUUR VERBOUWT AANPALEND PAND TOT FEESTZALEN

#1 , 17 aug 2009 22:10

Onze aanpalende buur heeft een bouwvergunning aangevraagd om het aanpalende pand om te bouwen tot feestzalen. Daar die onder de limiet liggen hebben ze geen milieuvergunning nodig. Kan iemand indicaties geven over juiste reglementering qua brandbeveiliging, impact op de buurt (parkingfaciliteiten ontbreken) en waar wij de waardevermindering van ons eigen huis kunnen verhalen ? alle info is welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 19 aug 2009 19:19

neem eens kontakt met de milieudienst van uw gemeente en vraag daar info - doe hetzelfde met de dienst milieupolitie van een grote stad vb Gent of Antwerpen en vraag daar ook eens uitleg

je zal ineens info genoeg hebben om een zaak practisch op te volgen

jabedabedoe
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 19 aug 2009 22:51

doordat de zaal niet "vanaf de opening gebruikt wordt om te dansen" valt hij in Vlarem klasse 3 waardoor er enkel meldingsplicht is en geen
milieuvergunning nodig is. hierdoor kan er weinig ingebracht worden op gebied van milieu.
alvast bedankt voor uw tip.

Reclame

delady
Berichten: 547

#4 , 20 aug 2009 08:45

troost u, bij mijn nicht werden langs haar huis, 2 huizen verbouwd tot een moskee!ondanks negatief advies stedenbouw maar een politieker in de stad met een lange arm heeft het er toch door gekregen!!

dieke
Berichten: 1299

#5 , 20 aug 2009 09:08

troost u, bij mijn nicht werden langs haar huis, 2 huizen verbouwd tot een moskee!ondanks negatief advies stedenbouw maar een politieker in de stad met een lange arm heeft het er toch door gekregen!!
En op welke wijze is dat erger dan een feestzaal naast je deur? :shock:

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 20 aug 2009 10:43

troost u, bij mijn nicht werden langs haar huis, 2 huizen verbouwd tot een moskee!ondanks negatief advies stedenbouw maar een politieker in de stad met een lange arm heeft het er toch door gekregen!!
Vlak naast de deur? Ik zou me stante pede bekeren... stel je voor, alleen maar je voordeur te moeten uitstappen om te kunnen pilaarbijten... :shock:

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 21 aug 2009 14:46

Gemeenten kunnen wel optreden tegen het in gebruik nemen van een rijhuis voor een andere functie dan wonen.
ook pilieupolitie kan daar een boel vaststellingen doen evenzo de brandweer - vergunning inzake veiligheid en brandveiligheid.
Zo kan er 'heel' veel gestopt worden maar de overheid - politie moet wel meewillen.

De nodige klachten via procureur en via pers zijn ook een mogelijkheid.

In een 'iets' verdere randgemeente doet parochiezaal regelmatig dienst als feestzaal en lapt dan alle regels aan hun laars met steun van de gemeente.

Stap 1 : de nodige vaststellingen laten doen via politie - indien die niet werken - gebeurd soms - gesprek met zonechef --- eventjes de regels vragen --- blijven 101 bellen bij overlast

stap 2: ook uw gemeenteoverheid aanschrijven.
stap al naargelang: de namen vragen van de beambten die niet meewerken of op de lange baan schuiven ook de politiekers.
Aangetekend in gebreke stellen.
stap ook al naargelang: onderhoud met procureurs/burgermeester met vraag waarom er niet wordt opgetreden.
Wel na Y maal vaststellingen door politie ( wet geluid) wordt de installatie in beslag genomen en een boet uitgesporken van een substantieel bedrag.

Let wel alles goed doordenken en tactisch spelen

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”