Onafgewerklte dagorde AV

WAKER
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: hasselt

Onafgewerklte dagorde AV

#1 , 12 aug 2009 15:04

Beste
De jaarlijkse AV is zeer chaotisch geeindigd om redenen van zware meningsverschillen mbt de herverkiezing van de syndicus .
Na de herverkiezing is iedereen van de V.ME. opgestapt en bleven er nog diverse punten voor bespreking en goedkeuring op de dagorde onbesproken.

Mijn vraag:
Men wenst deze niet afgewerkte dagorde opnieuw te bespreken op een nieuwe vergadering.
Dienen we dan een BUITtENGEWONE AV bijeen te roepen ,of kan dit gebeuren met een ALGEMENE VERGADERING ,

Graag uw advies
vRgR
waker

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 12 aug 2009 15:40

Beste
De jaarlijkse AV is zeer chaotisch geeindigd om redenen van zware meningsverschillen mbt de herverkiezing van de syndicus .
Na de herverkiezing is iedereen van de V.ME. opgestapt en bleven er nog diverse punten voor bespreking en goedkeuring op de dagorde onbesproken.

Mijn vraag:
Men wenst deze niet afgewerkte dagorde opnieuw te bespreken op een nieuwe vergadering.
Dienen we dan een BUITtENGEWONE AV bijeen te roepen ,of kan dit gebeuren met een ALGEMENE VERGADERING ,

Graag uw advies
vRgR
waker
Aangezien de statutaire vergadering heeft plaats gevonden zullen m.i. de punten die niet werden besproken ofwel middels een speciaal daartoe gehouden bijzondere algemene vergadering ofwel volgend jaar tijdens de eerstvolgende algemene vergadering moeten worden hernomen. Een bijzondere vergadering vindt over het algemeen plaats wanneer er dringend in het belang van de VME een beslissing dient te worden genomen. Zijn de punten die niet werden afgehandeld niet dringend, dan kan hiermee worden gewacht tot volgend jaar.

PS. De Kamer van Belgische volksvertegenwoordigers heeft aan de Senaat het door hen goedgekeurde wetontwerp (wijziging/aanpassing wet op de mede-eigendom) doorgezonden. In de herfst buigt de Senaat zich hierover. Voor mij bevat de inhoud een aantal zaken die m.i. mede-eigenaars een serieuze duit geld gaan kosten en anderen die, denk ik, nieuwe discussies/onenigheden gaan veroorzaken. Iemand de tekst al gelezen? Zo ja, uw mening dienaangaande?

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 12 aug 2009 16:40

Link naar het stuk of een copietje? thx.

Reclame

Pedro
Berichten: 735

#4 , 12 aug 2009 19:19

Link naar het stuk of een copietje? thx.

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/52/1334/52K1334013.pdf

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”