Afrekening bij verkoop kavel

JimmyG
Topic Starter
Berichten: 15

Afrekening bij verkoop kavel

#1 , 08 aug 2009 15:39

Bij verkoop van een kavel, dient de syndicus een afrekening te maken voor de uittredende eigenaar of hij nog een bedrag ontvangt of verschuldigd is tot de overdrachtsdatum inzake de gemeenschappelijke kosten.

Eenvoudig zou dan kunnen zijn om de kosten van verleden boekjaar elk apart te nemen en deze (delen door 365 dagen x aantal dagen gebruik hiervan).
Voor mijn geval dient de syndicus (doordat er een verschil is tussen vraag notaris en overdrachtsdatum een negatief saldo is ontstaan) de uittredende eigenaar een bedrag aan te rekenen welke zij nog gebruik hebben gemaakt van de gemeenschappelijke delen maar er onvoldoende provisie aanwezig was.

Als ik het principe van hierboven volg, zou dat betekenen dat deze berekening bij benadering correct is. Echter kan ik geen rekening houden met indexatie, voorschotten energiefacturen waarvan de afrekening pas eind december verschijnt.
Dient het toch op deze manier te gebeuren of zijn er andere en betere alternatieven te gebruiken?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding