Beste,
Op de jaarlijkse algemene vergadering werd onderling afgesproken, de uitnodigingen/notulen per e-mail te verzenden om kosten tot aangetekend schrijven te vermijden. De eigenaar zou dan wel een bevestiging van goede ontvangst dienen te versturen, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Dit werd echter met de toenmalige syndicus samen met de aanwezige eigenaars afgesproken maar niet genotuleerd.
Nu ikzelf syndicus ben, merk ik dat enkele eigenaars, hun hieraan niet houden en ik genoodzaakt ben soms toch aangetekende zendingen te versturen.
Nu verreken ik deze kosten één maal per jaar in de boekhouding van de VME. In de statuten/basisakte staat vermeld dat alles volgens 10000sten verdeeld zal worden behalve voor het persoonlijk genotsgebruik. Zoals daar zijn onderhoud en herstelling lift, telefoon, traphal die voor iedere blok apart verdeeld worden.
Nu is mijn mening de eigenaars die een aangetekend schrijven ontvangden doordat zij niet tijdig reageren, de kosten van dit schrijven aan te rekenen.
Een aangetekend schrijven ontvangen is toch een persoonlijk genot (voorrecht) waar de andere eigenaars niet aan meebetalen, of zie ik dit verkeerd?
Iemand een idee hoe dit verloopt in andere app. gebouwen?