Werken aan scheidingsmuur

storyteller
Topic Starter
Berichten: 4

Werken aan scheidingsmuur

#1 , 31 jul 2009 11:54

Ons huis is op de eerste verdieping iets langer dan dat van onze buren (we gaan iets dieper met onze eerste verdieping). Deze muur is aan de kant van de buren bekleed met een soort matten tegen de vochtinsijpeling.

Aan een klein stuk van de muur is een traphal bevestigd van onze buren. Nu wordt deze gerenoveerd, maar de aannemer van de buren heeft laten weten dat hij de dakbedekking van de traphal onder de matten moet bevestigen om veilig te zijn. Ik ken hier te weinig van en wil hier wel mee akkoord gaan, maar we hebben vrees dat de matten beschadigd worden tijdens deze werkzaamheden, waardoor misschien het hele zaakje naar beneden kan komen.

De aannemer stelt dat hij dat inderdaad ook vreest en stelt voor de matten ineens te vervangen. Dit zou echter op onze kosten moeten gebeuren.

Klopt het dat deze kosten voor ons zijn, of moet dit op één of andere manier gedeeld worden met de buurman?

De matten zijn niet meer in supergoede staat, maar ik ben van mening dat ze nog wel enkele jaren mee kunnen zolang er afgebleven wordt. Ik ben dus geneigd nee te zeggen tegen de vervanging en vindt dat als er matten of stukken beschadigd worden dit voor de aannemer en of de buren hun rekening moet zijn.

Graag jullie advies of ik hier correcte aannames maak.

Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 aug 2009 10:17

vraag - van wie is die muur?
Het kan goed zijn dat dat stuk muur nooit is overgenomen door de buren.
In dat geval moeten zij en dus de aannemer erafblijven.
Het 'waterdicht' maken van de muur langs de kant van de buren als het uw muur is is het uw zaak.
Schade die een aannemer zou berokkenen aan de waterdichtheid van uw muur moet door hem hersteld worden.( staat los van het feit van wie de muur is )

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”