Gemeente verwijdert enige afpaling perceelsgrens, wat nu?

LJANSSE6
Topic Starter
Berichten: 1

Gemeente verwijdert enige afpaling perceelsgrens, wat nu?

#1 , 23 jul 2009 15:46

Beste,

De hoeken van ons perceel bouwgrond werden aan de straatkant aangegeven met telkens een ijzeren buis in het trottoir (°). In het voorjaar vernieuwde de gemeente het trottoir, waarbij beide ijzeren buizen spoorloos verdwenen. Mijn mailtje aan het gemeentebestuur opdat zij deze zouden terugplaatsen bleef onbeantwoord.

Het betreft een onbebouwd perceel, waardoor er op het terrein geen indicatie van perceelsgrens meer rest. Om toekomstige problemen te vermijden, vraag ik me af wat ik best onderneem? Moet ik per hoek de buur-eigenaar opzoeken en voorstellen samen een landmeter aan te stellen om nieuwe afpalingen te plaatsen? Lijkt me een dure oplossing?

Dank bij voorbaat,

een verontruste eigenaar die liever voorkomt dan geneest


(°) Onopvallende buizen, vergelijkbaar met de "nagels" van landmeters, maar dan een holle buis van ongeveeer 3cm diameter. Op het opmetingsplan van de landmeter staan deze perceelshoeken ook aangegeven met "yzeren buis". De ijzeren buizen zaten op ongeveer 30cm van de trottoirrand in het trottoir (dichter bij perceel dan bij straat). Op het plan staat dus een een strook van ongeveer 30cm over de ganse perceelsbreedte, aangegeven als "strook gratisch af te staan aan de gemeente". Ik heb geen probleem met de grens met de gemeente (rooilijn/trottoirrand), maar ben bezorgd naar de afbakening ten aanzien van naastgelegen onbebouwde percelen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding