BVBA failliet

JorisVanMeensel
Topic Starter
Berichten: 2

BVBA failliet

#1 , 23 jul 2009 10:55

Hoi,

Wij hebben een wreed vervelend probleem. Vorig jaar huurden we Firma X in als syndicus van ons gebouw. De VME ondertekende een overeenkomst voor 3 jaar met Firma X. Op 30 maart van dit jaar legde Firma X de boeken neer. Ondertussen was rechtspersoon Y opgericht met hetzelfde BIV nummer dus dezelfde persoon die syndicus is. Rechtspersoon Y heeft geen contract met de VME maar oefent wel het syndicusschap uit van ons gebouw. De syndicus claimt dat hier zich geen probleem stelt daar het BIV nummer gelinkt is aan een persoon en niet aan een firma. Ik stel me toch enkele pertinente vragen.

1) Firma X heeft het contract niet opgezegd maar legde wel de boeken neer. Eindigt het contract en de verschuldigde vergoeding op 30 maart 2009? Is dit geen eenzijdige contractbreuk?

2) Y neemt over zonder geldige overeenkomst maar wordt toch betaald volgens het contract met X. Dat is toch niet legaal?

3) Volgens mij moet er een BAV samengeroepen worden om een nieuwe syndicus aan te stellen. Doordat het contract verbroken werd door X, is er geen syndicus meer aangesteld dus kan syndicus Y ook de BAV niet samenroepen, correct?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding