ALGEMENE VERGADERING

WAKER
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: hasselt

ALGEMENE VERGADERING

#1 , 13 jul 2009 07:33

OP de dagorde van de AV werd de voorlopige oplevering van de gemene delen ter goedkeuring voorgelegd. Deze voorlopige oplevering werd getekend door de syndicus en de promotor verkoper/ Ook werd er een gunstig brandweer attest voorgelegd. In dit attest stond ols zin : "met betrekking tot de bescherming tegen brand alsook de evacuatie van de verblijvende blijft verder in grote mate afhankelijk van de algemene waakzaamheid en zorgzaamheid. Dit punt werd met 8205 stemmen van de aanwezige en of vertegenwoordigde goedgekeurd. Er waren 705 tegen stemmen.
Nu heeft één van de eigenaars met medeweten van de syndicus een bijkomende inspectie gevraagd aan de burgemeester daar hij van oordeel is dat er niet voldoende vluchtwegen zijn.
Mijn vraag ;
- Kan dit zomaar gebeuren ? Moet hij niet de stemming aanvaarden ?
- Wie kan een attest van brandveiligheid aanvragen ?
- Wat is de geldigheidsduur van zulk attest ?
- waar kan ik documentatie bekomen aangaande deze voorschriften mbt de brandveiligheid

Graag een advies
Vrgr
SP/MV03

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 14 jul 2009 11:01

“Art.5.§ 1. Elke woning moet op de volgende vlakken voldoen aan de elementaire veiligheids-,gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, die door de Vlaamse regering nader worden bepaald :...De woning moet voldoen aan alle vereisten van brandveiligheid, met inbegrip van de specifieke en aanvullende veiligheidsnormen die door de *Vlaamse regering worden vastgesteld...”(15 JULI 1997. - Decreet houdende de Vlaamse Wooncode.)

* Ik ken geen specifieke en aanvullende veiligheidsnormen die door de Vlaamse regering werden vastgesteld

“Art.135...§2.De gemeenten hebben ook tot taak te voorzien,ten behoeve van de inwoners,in een goede politie,met name...5°.het nemen van passende maatregelen om rampen en plagen,zoals brand,epidemieën...te voorkomen en...te doen ophouden..."(Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988).

Onderzoek of er gemeentelijke normen bestaan.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

WAKER
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: hasselt

#3 , 14 jul 2009 13:54

Besgte,
Dank voor uw reactie, doch mijn prob eelm is nog niet opgelost meer specifiek alsvolgt :

Er is een attest van voldoende brandveiligheid voorgelegd. Een overweldigend meerderheid keurde dit op de AV goed( 80 % van de aanwezgien of vertegenwoordigde aandelen)
. Eén van de mede eigenaars die tegen stemde heeft ten persoonlijke ttitel klacht neergelegd bij de burgemeester Nu zou er een aanvullende inspectie komen.

Mijn vraag ;

a- Is deze mede eigenaar niet gebonden door de stemming en dient hij zich niet te schikken.naar de uitslag v d stemming ?
b- Wat als deze klacht extra kosten veroorzaakt aan de gemeenschap ?
dient hij zich niet eerst te wenden tot de vrederechter indien hij van oordeel is dat hij hierdoor nadeel zou oplopen.


Graag enig bericht

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”