herverdeling gemeenschappelijke kosten

embie
Topic Starter
Berichten: 4

herverdeling gemeenschappelijke kosten

#1 , 09 jul 2009 10:23

Wij hebben een appartement met 6 eigenaars.
1 van deze eigenaars is bijna nooit aanwezig (max 1 week per jaar)

Tijdens de vorige algemene vergadering heeft de meerderheid beslist dat deze bewoner niet meer in de kosten voor het poetsen dient te delen.

Een beslissing waar ik persoonlijk niet mee akkoord ga.
Heb ik gelijk / ongelijk ?

Volgens mij zijn toch alle eigenaars wettelijk verplicht in ALLE gemeenschappelijke kosten bij te dragen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 10 jul 2009 15:29

“Art.577-4...Het reglement van medeëigendom moet bevatten :...2° de criteria en de berekeningswijze van de verdeling van de lasten...Art.577-7.§ 1. Behoudens strengere bepalingen in het reglement van medeëigendom, beslist de algemene vergadering :...2° bij meerderheid van vier vijfden van de stemmen :a) over iedere andere wijziging van de statuten, daarin begrepen de wijziging van de verdeling van de lasten van de medeëigendom...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

embie
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 14 jul 2009 00:11

bedankt voor de info!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”