bouwovertreding

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

bouwovertreding

#1 , 02 jul 2009 15:39

In de residentiële verkaveling waar ik woon gelden een aantal bouwresrticties opgelegd door de oorspronkelijke verkavelaar en overgenomen in de notariële akte van aankoop bouwgrond. Navraag bij stedenbouw bevestigt dat deze voorschriften nog steeds van kracht zijn.

Eén van die restricties is een maximale bouwhoogte van 7 meter, dak inclusief. Nochtans heeft men op het grondstuk recht tegenover mijn woning een ruwbouw opgericht die deze maximum hoogte met meer dan 50 percent overschrijdt. Ook werden de voorschriften van te gebruiken materialen niet correct nageleefd: op het platte dak heeft men een technisch verdiep over de gehele oppervlakte van de woning opgericht met bouwelementen die thuishoren in de industriebouw.

Het gevolg hiervan is - volgens schatter onroerende goederen - een gevoelige waardevermindering van mijn eigendom wegens de esthetische schade aan de onmiddellijke omgeving.

Wat kan ik hier tegen ondernemen? De gemeente bevestigde me dat de bouwvoorschriften moeten worden gerespecteerd maar verleende toch een 'illegale' bouwvergunning....? (ik heb hen nog niet op deze tegenstrijdigheid gewezen)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding