verkoop eigendom tss 2 mede-eigenaars

raymondo
Topic Starter
Berichten: 2

verkoop eigendom tss 2 mede-eigenaars

#1 , 29 jun 2009 18:29

Hallo,
Mijn zus en ik hebben dit jaar een huis geërfd bestaande uit 3 appartementen. We hebben onderling besloten om alles te renoveren en de 3 appartementen te verhuren. Maar door de steeds verzuurde verstandhouding zou ik mijn deel van het huis na 3 jaar willen verkopen.
Doordat 3 appartementen niet in 2 te verdelen zijn vroeg ik me af hoe dit concreet gebeurt. Kan ze de verkoop tegenhouden indien ze niet akkoord is?

bedankt voor de reacties.
raymondo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#2 , 29 jun 2009 23:01

Wil een van beiden/beiden de andere "inkopen"?

Niemand is gehouden in een onverdeeldheid te blijven....
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

raymondo
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 30 jun 2009 10:47

Inkopen kan natuurlijk. Maar stel dat ze niet akkoord gaat met de inkoopsom. Zijn we dan vertrokken voor een gerechterlijke procedure of gebeurt dit dan via een openbare verkoop?

Reclame

wolf2
Berichten: 2071

#4 , 30 jun 2009 11:47

Zijn we dan vertrokken voor een gerechterlijke procedure of gebeurt dit dan via een openbare verkoop?

De twee.
Indien U het beiden daarmee eens bent, kunt U overgaan tot een vrijwillige openbare verkoop.
In het andere geval wordt het een gerechtelijke openbare verkoop.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”