betaling VME leden aan advocaat

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

betaling VME leden aan advocaat

#1 , 07 aug 2023 22:05

Beste,

Wanneer de VME gedagvaard wordt, moet er een advocaat aangesteld worden. Mijn vraag: volgens welke verdeling moet ieder lid de voorschotten en het saldo betalen? Volgens het aantal eenheden dat hij heeft, of worden die bedragen gedeeld door het aantal leden, m.a.w. iedereen betaalt evenveel?

Groetjes

Duym

Thomas Morus
Berichten: 5942
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 07 aug 2023 22:19

Volgens eenheden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Sirkii
Berichten: 5437

#3 , 07 aug 2023 23:00

Let wel: volgens eenheden doch als een medeeigenaar dagvaart doet hij niet mee omdat hij zijn eigen kosten heeft. Als hij verliest betaalt hij de gerechtskosten en een rechtplegingsvergoeding aan de VME

Reclame

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 aug 2023 05:39

Thomas Morus bedankt. Wat je zegt lijkt me logisch, maar logica in de wetgeving, vooral in die wat mede-eigendom betreft, is mijn inziens ver te zoeken.

Sirkii bedankt. Wat je zegt lijkt me ook logisch, maar logica in de wetgeving, vooral in die wat mede-eigendom betreft, is mijn inziens ver te zoeken.
Toch deze opmerking: die mede-eigenaar dagvaard niet een mede-eigenaar, maar de hele VME waartoe hijzelf deel van uitmaakt. Reden waarom de syndicus iedereen laat betalen volgens hun aandeel.


Thomas_A
Berichten: 2383
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 aug 2023 13:00

Duidelijk artikel met goede nuances van LYNX XX!

Het kan dus wel degelijk dat een partij zijn eigen advocaatkosten moet betalen maar ook bijdragen aan die van de VME die zijn tegenpartij is maar waar hij ook deel van uitkraamt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”