Beste,
Een paar weken terug heb ik kaders laten plaatsen aan de rand van mijn terras met een net zodat mijn katten hier veilig toegang op konden krijgen aangezien ik op een hoge verdieping woon.
Eer ik dit heb laten doen heb ik mij grondig geïnformeerd naar wat mocht of niet volgens het reglement van het gebouw. Hier was het duidelijk dat iets permanent niet mocht dus haken in de gevel vijzen was geen optie. Na een lange zoektocht heb ik een bedrijf gevonden die de installatie kon doen door deze tussen mijn terras en deze van de bovenbuur op te spannen en die indien nodig redelijk snel verwijderd kan worden. Het net kan ook open geschoven worden via een slim systeem. Dit is dus conform aan het reglement.
Eer ik de plaatsing heb gedaan heb ik uit voorzorg toch even mijn project voorgesteld aan de syndicus vh gebouw met nodige uitleg en foto’s als voorbeeld van wat het zou geven. Onzichtbaar is het niet maar wel redelijk discreet. Hierop heb ik een schrijven ontvangen dat ik de plaatsing mocht doen zolang ik nergens gaten moest maken.
Nu, een paar weken na de plaatsing, krijg ik ineens een mail van de syndicus omdat ze blijkbaar klachten hebben ontvangen van mijn installatie. Installatie die er bijna hetzelfde uit ziet als de foto’s die ik hen had doorgestuurd voor de plaatsing.
Ik weet dat et helaas een paar mensen zijn in het gebouw die mij niet kunnen rieken en via de syndicus trachten te pesten als ze het kunnen. Dit is dus ook de rede dat ik expliciet toestemming had gevraagd want goedkoop was deze plaatsing niet.
Hoe kan ik hier nu best op reageren aangezien ik volgens mij de spelregels en reglement volledig heb gerespecteerd? Wat kan er gebeuren indien ik mijn installatie gewoon laat staan?