gemeenschappelijke kosten of niet?

AlessioF
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

gemeenschappelijke kosten of niet?

#1 , 11 jun 2023 22:39

Dag,
Ik woon in een huis met twee verdiepingen. Elke verdieping heeft een eigenaar. Ik ben de eigenaar van de eerste verdieping, mijn buurman van de gelijkvloer. Ik ging een week op vakantie en zodra ik terugkwam, zei mijn buurman dat hij zijn putten had laten doorspoelen. Hij wilt 75€. Hij heeft me niet gewaarschuwd en ik denk niet dat het dringend was. Bovendien ben ik de eigenaar van de 45/100sten. Wat moet ik doen?

Bedankt

Thomas Morus

#2 , 11 jun 2023 22:48

Welke putten?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

AlessioF
Topic Starter

#3 , 12 jun 2023 06:56

De putten die op zijn grond liggen

Reclame

AlessioF
Topic Starter

#4 , 17 jun 2023 17:40

Het is de put van de riolering en is voor beide woningen. Kan hij naar iemand voor een interventie bellen zonder mij te verwittigen? Hij zegt dat dringend was. Het bedrag van interventie is 150€, maar ik heb 45/100 van het gebouw dus moet ik zeker niet de helft betalen. Er is geen VME of Syndicus.

Thomas Morus

#5 , 17 jun 2023 18:05

Het is de put van de riolering en is voor beide woningen. Kan hij naar iemand voor een interventie bellen zonder mij te verwittigen? Hij zegt dat dringend was. Het bedrag van interventie is 150€, maar ik heb 45/100 van het gebouw dus moet ik zeker niet de helft betalen. Er is geen VME of Syndicus.

Jazeker als het dringend ls moet hij handelen als een goede huisvader.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jef007

#6 , 17 jun 2023 18:28

je wil geen 50% betalen? wel 45% ?? :roll: :roll: :roll:

mava105

#7 , 17 jun 2023 19:58

45 % is 67,5 €
Rioleringsputten zijn gemeenschappelijk voor iedereen die er zijn afvalwater laat door stromen.
Wat was de oorzaak van de verstopping, en waar zat ze? In het gemeenschappelijke deel of in een privatief stuk van de buis? Kon er vastgesteld worden wie verstopping veroorzaakt heeft?
Als buurman bvb er zijn frietvet in heeft gegoten, is hij 100 % verantwoordelijk voor de verstopping.
Maar dat kan je nu natuurlijk niet meer vaststellen. Vraag hem een kopie van de factuur, en vraag aan de uitvoerder van de ontstopping naar de oorzaak.

LYNX XX

#8 , 17 jun 2023 20:30

45 % is 67,5 €
Rioleringsputten zijn gemeenschappelijk voor iedereen die er zijn afvalwater laat door stromen.
Wat was de oorzaak van de verstopping, en waar zat ze? In het gemeenschappelijke deel of in een privatief stuk van de buis? Kon er vastgesteld worden wie verstopping veroorzaakt heeft?
Als buurman bvb er zijn frietvet in heeft gegoten, is hij 100 % verantwoordelijk voor de verstopping.
Maar dat kan je nu natuurlijk niet meer vaststellen. Vraag hem een kopie van de factuur, en vraag aan de uitvoerder van de ontstopping naar de oorzaak.
Buurman vraagt € 75.00 45% van € 150.00 = € 67.5 verschil € 7.5 is dat een burenruzie waard ?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”