Niet gelijk zijn voor de wet.

Santana
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet gelijk zijn voor de wet.

#1 , 27 mei 2023 13:47

Reeds 4 jaren slaagt een buur erin mij het leven zuur te maken. Toen ik hier kwam wonen wou hij me fel domineren. Ik ben er niet op in gegaan en heb hem genegeerd. Dan is hij mij beginnen pesten. Telkens als ik naar de politie ga zeggen ze , jaja , het is die buren ruzie en willen ze niks noteren van mij. Als ze naar mij luisteren zijn ze plots weer weggeroepen voor een dringende zaak. Ik sta in de kou.
Hij bespioneerd me met foto's en bewijs
Hij publiceert mijn wagen met foto's en bewijs.
Hij scheldt mij uit.
Hij bedreigt me
Sproeit mijn planten dood.
Kijkt over de afschutting en neemt foto's.
Blindeert mijn slaapkamervenster
Giet emmers water over als ik in de tuin ben
Zet hoge afschutting in de voortuin tegen mijn grond die mij licht en zicht ontneemt, zonder vergunning
Ik ga telkens naar de politie, wat niks oplevert
Ik heb een fuck kaboutertje gezet aan een raampje en bamboematjes boven mijn afsluiting omdat hij mij niet meer zou bespieden.
Dan zijn zijn stoppen doorgeslegen.
Voor dit laatste van hem heb ik wel een proces verbaal gekregen inzake ruimtelijke ordening en moet ik het gaan uitleggen en is het voor de rechtbank gekomen.
Hij heeft me geen 5000 euro vergoeding kunnen afdwingen maar ik moet wel alle kosten betalen en de rechtsplegingsvergoeding van 2000 euro.
Hoe heeft hij dat kunnen verkrijgen dat ik wel een pv kreeg ? En dan die verhoringen en een proces ?
Hij zei me dat hij een lange arm had van hier tot Tokyo en hij alles kon en ik maar niks was.
Ik weet niet dat we allemaal niet gelijk zijn en de ene alles ongestraft mag en dat je jezelf zelfs nauwelijks of niet kan verdedigen.
Wat moet ik doen. Ik vermoed (ben zeker) dat de advocaat door de burgemeester geadviseerd, de burgemeester zelf, die buur, politie (wijkagent zat er koffie te drinken met taart), allemaal ene pot nat is. Die buur heeft blijkbaar nog in de gemeenteraad gezeten of zo en heeft politie in zijn familie.
Ik ben hier al veel geld aan kwijt.

eylis
Berichten: 8836

#2 , 27 mei 2023 14:57

En wat is uw juridische (hulp)vraag?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 27 mei 2023 17:41

Laat als u de lokale politiezone niet vertrouwd PV opstellen door een andere zone... dan was / is de bal wel aan het rollen.
Hij had een advocaat en u blijkbaar niet?
Was dat bij de vrederechter of andere rechtbank?
Vermoedelijk een inbreuk op ruimtelijke ordening door u gepleegd .
Wat zijn de regels in uw gemeente voor afsluitingen vooraan?
Wat hebt u als bewijsmiddelen voorgebracht?
Een rechter kan geen raad geven daarvoor hebt u een advocaat.

Reclame

Santana
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mei 2023 10:22

Beste,
Mijn vraag was dus waar ik met deze corruptie heen kan om dit aan het licht te brengen.
Een andere zone stuurt mij terug naar Veurne omdat ik van Veurne ben.
Ik vertrouwde eerst de burgemeester (omdat ik niet kon geloven dat die corrupt was) en vroeg hem mij een goede advocaat aan te raden. Hij raadde mij ene aan die ook nog id gemeenteraad zetelde. Ik heb hem gans mijn dossier gegeven met bijgaande foto's en bewijzen. Op de vooravond dat hij de conclusies moest indienen krijg ik een mail met de opgemaakte conclusies. Ik antwoordde dat ik niet akkoord ging want dat er niks van mijn aangemaakt dossier in stak. Als ik dat wou, moest ik maar een andere advocaat zoeken zei hij. Tegen 's anderdaags 's morgens ?????
Eerste aanleg vrederechter kanton Veurne
Ik kan enkel nog in beroep gaan tegen de uitspraak maar mag er geen nieuwe elementen in steken, volgens een andere advocaat.
Ik ben onmiddellijk vorige zomer gepakt geweest omdat ik boven de houtenafsluiting in de achtertuin, wat tijdelijke bamboematten had geplaatst omdat hij er weer niet zou overhangen om mij te fotograferen als ik in mijn tuin kom of ja zelfs er emmers water over gieten naar mij toe. Voor deze bamboematjes ben ik op minder dan een jaar al voor de rechtbank moeten komen en is er al vonnis. ...................... Van wat ik schrijf heb ik sterk bewijsmateriaal.
Ik heb de regels ook opgevraagd bij de gemeente voor afsluiting vooraan. Wat die buur doet mag niet, want in de voortuin is het maar 1 meter hoogte max. Er staat al vooraleer datum van mijn bamboematjes achteraan een afsluiting met heidematten vooraan tegen mijn gevel en op 2 vingers van mijn grond van meer of 2 meter hoog. Het is nu veel donkerder in mijn kamer en ik ben mijn uitzicht kwijt. Ik woon in een bocht en tis ook moeilijk om uit te rijden nu met de wagen. Ik ga dit melden aan het juiste loket in de gemeente, ook bij de politie en er gebeurd al een jaar niks.

pho450
Berichten: 192

#5 , 30 mei 2023 09:14

Politie treedt zelden effectief op in burenruzies. U kan klacht indienen tegen uw buurman en de politie zal daar pv van opstellen, in 99% van de gevallen stopt het daar.
Als u iets wil bereiken zal u zelf naar het gerecht moeten stappen (hoogst waarschijnlijk vredegerecht). De door de politie opgestelde PV's kunnen eventueel wel als bewijs naar voor gebracht worden.
Als er effectief een stedenbouwkundige overtreding is, zoals de te hoge omheining, zal u deze zaak redelijk eenvoudig winnen en zal de buurman verplicht worden zich in regel te stellen.
De meeste andere punten lijken een stuk moeilijker. Het lijkt op pesterijen/belaging en dat is minder zwart/wit. U schrijft dat u alles kan bewijzen.
- Hij bespioneerd me/ neemt foto's => hoe bewijs je dit? Door zelf te bespioneren en foto's te nemen?
- Uitschelden/bedreigen => heeft u hier opnames van?
- Sproeit mijn planten dood => heeft u dit op foto? Planten laten onderzoeken?
- Giet water over schutting => foto's?
Ik wil zeker niet zeggen dat u geen reden tot klagen heeft. Ik wil u enkel duidelijk maken dat u zeer sterk in uw schoenen moet staan.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”