Overlast blaffende hond

iota
Berichten: 830

Re: Overlast blaffende hond

#16 , 13 mei 2023 11:09

U kan dat filmpje zeker tonen aan de vrederechter. Die zal dit interpreteren, zoals alle bewijsstukken.

FreelancerIT
Berichten: 1206

#17 , 13 mei 2023 22:31

Ik vraag me af wat u eigenlijk van de eigenaar verwacht.

Bovendien... geblaf is niet veel anders dan ander geluiden... tenzij het vlak naast uw oor gebeurd is het explosief noemen een beetje overdreven. Dit lijkt mij iets waar je na verloop van tijd gewoon aan went en als hij er intussen al meer dan 10 jaar woont...

Nu, ik geef toe... ik ben ook een dierenvriend, en ga uit mijn weg om mijn huisdieren een gelukkig leven aat e bieden.

Ik erger mij doorgaans dood aan mensen die komen klagen over huisdieren. Een hond die blaft is een probleem, maar de hele dag door harde muziek afspelen is dat dan niet?!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 14 mei 2023 11:24

Toen wij pas gehuwd waren, woonde wij op een appartement naast de commandant van de toenmalige rijkswacht in Leuven. een berucht persoon, die de Leuvense studenten het betogen moeilijk maakte tijden de periode van "Leuven Vlaams). Hij had een Duitse scheper in een ren in zijn tuin, pal naast mijn garage. die hond blafte onophoudelijk als één van de buren of appartementsbewoners buiten kwam. Ook als er iemand aanbelde of als de postbode langs kwam was het volle bak geblaf. Ben hem dat ooit gaan zeggen toen ik hem eens zag in de tuin. Hij zegde enkel dat we er wel aan gewoon zouden worden. Heb er 3 jaar gewoond en dan verhuist, deels ook omwille van de geluidsoverlast. Die hond heeft er nog verschillende jaren gezeten, totdat hij is overleden. Door zijn functie durfde zelfs de wijkagent er niet gaan aanbellen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#19 , 14 mei 2023 16:14

Rechter beslist autonoom over het voorgelegde bewijsmateriaal.
U zal het origineel moeten bijhouden en filmpjes op een USB stick of zo moeten zetten.
Anders zal de rechter u moeten vragen uw GSM neer te legger ter griffie.
Zorg wel dat u die GSM bij hebt ter zitting..
En wijzig of edit NIETS

FreelancerIT
Berichten: 1206

#20 , 14 mei 2023 21:12

Toen wij pas gehuwd waren, woonde wij op een appartement naast de commandant van de toenmalige rijkswacht in Leuven. een berucht persoon, die de Leuvense studenten het betogen moeilijk maakte tijden de periode van "Leuven Vlaams). Hij had een Duitse scheper in een ren in zijn tuin, pal naast mijn garage. die hond blafte onophoudelijk als één van de buren of appartementsbewoners buiten kwam. Ook als er iemand aanbelde of als de postbode langs kwam was het volle bak geblaf. Ben hem dat ooit gaan zeggen toen ik hem eens zag in de tuin. Hij zegde enkel dat we er wel aan gewoon zouden worden. Heb er 3 jaar gewoond en dan verhuist, deels ook omwille van de geluidsoverlast. Die hond heeft er nog verschillende jaren gezeten, totdat hij is overleden. Door zijn functie durfde zelfs de wijkagent er niet gaan aanbellen.
Hoe ver kan een rechter eigenlijk gaan in dergelijke gevallen?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”