Zonnewering

GaviotaNest
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Zonnewering

#1 , 06 mei 2023 20:27

Wij hebben van de VME de toelating gekregen om een zonnewering te plaatsen. Voorwaarden zijn:
Juiste kleur - winddetectie en degelijke verzekering zodat VME niet opdraait voor schade ingeval de zonwering zou wegwaaien.

Mijn vraag: welke verzekering moet ik nemen?

mbbs1024
Berichten: 474

#2 , 06 mei 2023 22:22

Wordt zoiets niet gewoon door de familiale verzekering gedekt ?

https://www.abcverzekering.be/sites/def ... 08janv.pdf

Ik zie daarin:
"Nochtans is het mogelijk dat zelfs zonder actie schade aan een
ander wordt berokkend. Een dakpan die loskomt of een slecht
gesloten venster dat breekt ten gevolge van een windstoot kan
schade berokkenen aan een voorbijganger. Dit is de soort situ-
aties waarvoor een slachtoffer u aansprakelijk kan stellen en
waarvoor de familiale verzekering tussenbeide kan komen."

Vraag het voor alle zekerheid wel nog eens extra na bij Uw verzekeringsmakelaar.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 07 mei 2023 08:11

Inderdaad, vraag het eens na bij uw verzekeringsmakelaar. En stel meteen ook de vraag (of laat ze stellen) om die dekking nog eens te laten bevestigen door de maatschappij, per brief, mail, bijvoegsel, whatever....

Zo kan de VME u zonder verdere discussie geloven.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mei 2023 08:44

Kan makkelijk opgenomen worden in de dekkingen van de blokpolis. Er kunnen in de toekomst nog eigenaars zijn die een zonnewering plaatsen.

De familiale verzekering kan hiervoor zeker gebruikt worden ( zie de collega's hierboven ). Maar zoals ze schrijven de makelaar ( liefst de verzekeringsmij. ) laten bevestigen.

Let wel bij het verplicht plaatsen van winddetectie : de mede bewoners niet reklameren voor het automatisch sluiten en openen bij wind. Ken verschillende VME's waar er al drukte over is, zeker daar waar de wind makkelijk speelt.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 07 mei 2023 09:10

mijn buurman heeft dat systeem bij hem uitgeschakeld, omdat de zonnewering om de haverklap open en toe ging. Als je op een winderige plaats woont...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”