Controle van de rekeningen

Niki
Topic Starter
Berichten: 24

Controle van de rekeningen

#1 , 07 jun 2009 21:24

Beste,
Wij verwachten eerstdaags de uitnodiging voor de komende AV + onze afrekening.
Deze laatste komt veel te laat ( volgens de Basis Akte: 1 md op voorhand) Ik heb de syndicus hierop gewezen, en hij antwoord " dat de rekeningen door de beheerraad werden gecontroleerd en GOEDGEKEURD". Ik veronderstel nu dat de ME ,net zoals vorig jaar, niet gevraagd zullen worden de rekeningen op de AV goed te keuren en décharge te verlenen.
Als wij de uitnodiging ontvangen zullen wij pas zien of het voorzien is op de agenda of niet.
Wat te doen aub?
Niki

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 07 jun 2009 22:58

Gebaseerd op art. 577-8, §4, 5° BW.

Ik citeer uit appartementsmede-eigendom, uitgeverij Auxis, pagina 177-178:
De afrekening moet minstens éénmaal per jaar door de algemene vergadering worden goedgekeurd, Als de rekeningen worden goedgekeurd wordt aan de syndicus een zogenaamde "décharge" verleend. Dit betekend dat de syndicus ontslagen wordt van aansprakelijkheid met betrekking tot de door hem uitgevoerde taak in het voorbije jaar.
Kijk eens uw basisakte en reglement van inwendige orde na. Daar moet de procedure voor de goedkeuring van de jaarlijkse afrekening instaan. Als hij deze niet volgt kan U hem in gebreke stellen.

Uit de vele posts die U hier reeds heeft geplaatst mbt. uw syndicus wil ik u toch aanraden eens te kijken of u niet een aantal andere mede-eigenaars mee kan overtuigen om gezamenlijk stappen te ondernemen. Pluis eens rustig de volledige basisakte en het reglement met een paar mensen punt voor punt uit en noteer elke overtreding die hij hierop begaat. Controleer tevens of er in vorige vergaderingen wijzigingen in het reglement werden gestemd die hij wel of niet respecteert.

Als u de punten die hij niet respecteert hier in één post plaatst ken ik zeker één poster die u professioneel advies zal geven over welke stappen u het best onderneemt.

Niki
Topic Starter
Berichten: 24

#3 , 08 jun 2009 10:04

Bedankt voor de snelle reactie. Als de uitn. +afr. binnenkomen, zal ik zoals je vraagt, alles op 1 post plaatsen.
Tot binnenkort
Niki

Reclame

Niki
Topic Starter
Berichten: 24

#4 , 11 jun 2009 12:45

Hallo,
Kan ik de agendapunten anoniem doormailen? Hoe?
Graag een antwoordje
Niki

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 11 jun 2009 12:54

pb'tje verstuurd met info.

Niki
Topic Starter
Berichten: 24

#6 , 11 jun 2009 19:41

Heeft Mr Vandebos mijn pb'tje ontvangen? Ik denk dat er iets is misgelopen en dan moet ik herbeginnen!
Graag een antwoordje
Niki

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 11 jun 2009 20:15

Niets ontvangen... bus was vol... :-(

Is nu weer wat leger. :-)

excuses.

verzonden pb's kan je altijd terugvinden onder verzonden of misschien in wachtrij. Dan hoef je niet opnieuw te typen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”