bamboe....

SOFIE
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: OOSTENDE

bamboe....

#1 , 03 mei 2023 14:21

Op het einde van onze tuin staat al jaren een "tros" bamboe die tot 2m hoog wordt. deze geeft wat privacy als daar in de zon gezeten wordt (enige plaats waar dit kan ten andere in deze tuin). om het wat uit te dunnen, stelden we vast dat telkens je een steel inkort, deze het jaar erop volledig uitgedroogd is. inkorten is dus geen optie
naast onze deur kwamen nu mensen wonen die er een probleem van maken dat die bamboe zo hoog staat. ze willen dat het "ingekort" wordt
wat dus niet mogelijk is want dan is het dood
als zij buitenkijken, is die bamboe voor hen helemaal achteraan rechts achter id tuin. ik probeer een foto in te lezen maar vind niet hoe het moet. volgens hen hebben ze er last van (al begrijpen wij niet welke)
wordt bamboe als plant voorzien en mag die hoogte op die plaats ? als je gewoon in de tuin loopt ziet iedereen elkaar omdat de omheiningen rondom niet hoog zijn (vandaar achteraan de bamboe)
ik hoor graag
sofie
Sofie

pho450
Berichten: 192

#2 , 03 mei 2023 14:48

Zolang je niet boven de 2 meter gaat zie ik niet echt een probleem. Indien hoger moet het minimaal 2 meter uit de erfscheiding staan.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”