Jaarafrekening persoonlijk verbruik vorige eigenaar

Jerbb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Jaarafrekening persoonlijk verbruik vorige eigenaar

#1 , 01 mei 2023 14:19

Ik kocht in februari een appartement waar ik momenteel in woon.
Vorige week kreeg ik van de syndicus een jaarafrekening in de bus van het persoonlijke gebruik van de verwarming van het vorige jaar. Ik woon er echter pas vanaf februari, dus deze schuld is volledig opgebouwd door de vorige eigenaar.

Aangezien het gaat om persoonlijk verbruik en niet de gemeenschappelijke delen ben ik van mening dat ik dit niet moet betalen.
De syndicus zegt dat ik het moet betalen en de kosten zelf terug moet vragen aan de vorige eigenaar.

Kan ik dit aanvechten? En hoe doe ik het dan best?

eylis
Berichten: 8840

#2 , 01 mei 2023 16:42

Ik neem aan dat deze "syndicus" u deze factuur niet officieel op uw naam heeft doorgestuurd . Vraag hem per mail u zwart-op-wit aan te tonen op basis van welke regelgeving hij zich baseert om u te dwingen een verbruiksfactuur te laten betalen voor de periode voordat u eigenaar was. Ik zou deze mail in CC ook sturen naar andere eigenaren in uw blok.Dat hij het maar eens fatsoenlijk uitlegt...

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 01 mei 2023 16:59

Uw syndicus-fantast vergist zich enorm en overtreedt de dwingende wetgeving. U hoeft dat niet te betalen want het is een lopende kost van de periode dat u nog geen eigenaar was.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”