Doorgang Ruimdienst

maximiljaan
Topic Starter
Berichten: 21

Doorgang Ruimdienst

#1 , 04 jun 2009 14:43

De beerput van ons appartementsgebouw bevind zich in de achtergelegen tuin die volledig ommuurd is. Vroeger gebeurde het ruimen via de algemene gang en dan via de gang van het gelijkvloersappartement die het gebruiksnut hebben van de tuin. De vorige eigenaar van mijn hogergelegen appartement heeft toen een doorgang laten maken in zijn garage waardoor de slangen kunnen van de ruimdienst.
Nu mijn vragen: 1) ik zou graag kasten plaatsen in mijn garage maar ik kan dit niet omdat er een gat in mijn muur is. Kan ik dit gat laten toedoen zodat ik de muur kan benutten van mijn garage. 2) indien ik mijn garage wil verhuren of verkopen. Hoe moet dit dan met dat gat. Een huurder gaat dit niet nemen dat hij huur moet betalen voor een garage die hij niet volledig kan benutten en die hij soms moet ontruimen voor het ledigen van de beerput.
Ik wil nog wel vermelden dat ik mijn keldertje ook niet volledig kan benutten omdat de watermeter van het gebouw in mijn kelder op een staat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 06 jun 2009 11:46

“Art.577-4.De basisakte moet de beschrijving bevatten van het onroerend geheel, van de privatieve en de gemeenschappelijke gedeelten en de bepaling van het aandeel van de gemeenschappelijke gedeelten dat aan ieder privatief deel is verbonden...”(Burgerlijk Wetboek).

Indien de garage behoort tot uw PRIVATIEF gedeelte en niet bezwaard is met een schriftelijke CONTRACTUELE erfdienstbaarheid inzake ruiming van de beerput,dan kan u het gat in uw garagemuur dichten.

Onderzoek vooraf zorgvuldig uw basisakte op dit punt.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”