Geen gemeenschappelijke teller, kosten komen bij huurders gelijkvloers. Eigenaar wist zogezegd van niks.

LotteVL95
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen gemeenschappelijke teller, kosten komen bij huurders gelijkvloers. Eigenaar wist zogezegd van niks.

#1 , 20 apr 2023 14:48

Elektriciteit appartement

Ik woon sinds juli 2021 in een duplex appartement. In het gebouw zijn nog 2 andere duplex appartementen.
Nu ben ik er 2 maanden geleden door een toeval op uitgekomen dat ik als huurder de gemeenschappelijke kosten betalen. ( de ploeg was afgevallen en ze kwamen van de appartementen boven kijken waarom hun wifi uitviel). Ik dacht dat er ergens in het gebouw nog een aparte teller stond voor de gemeenschappelijke kosten, maar dit blijkt niet zo te zijn. Alle elektriciteit van de gemeenschappelijke delen zit bij onderzoek op mijn teller. Dit gaat over de lichten van de gang, de noodverlichting, de bel, de lichten van de kelder, de wifi bakjes van de andere huurders aangezien deze beneden in de gang geïnstalleerd zijn.

Nu heb ik dit gemeld aan de huurbazen met een vraag van hiervoor een vergoeding te krijgen en doet deze zeer moeilijk. Ze wisten zogezegd van niets (ze krijgen al in de 10 jaar dat ze deze appartementen verhuren geen rekening voor de elektriciteit, moet er toch wel en belletje gaan rinkelen denk ik). Verder betaal ik ook elke maand 40 euro gemeenschappelijke kosten net zoals de 2 appartementen boven ons, waarvoor wordt dit geld dan gebruikt als er geen gemeenschappelijke kosten zijn? De kuisvrouw die wekelijks zou komen poesten heb ik 3x in 2 jaar gezien, ik kan deze altijd gemist hebben, maar ik heb eens test gedaan met papiertje op de grond te leggen en 2 maand later lag dit er nog steeds.

Wat kan ik eisen/ wat zijn de stappen die ik kan ondernemen?

basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#2 , 20 apr 2023 23:23

Beste

Wat je voorschot op gemeenschappelijke kosten betreft kan je jaarlijks een afrekening vragen met bewijs van de uitgaven. Indien die er niet zijn moet je een terugbetaling krijgen.
Wat de electriciteitsnet betreft zou ik aandringen op een aparte meter en in ondergeschikte orde op een vergoeding aan jou voor geschat energieverbruik
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 21 apr 2023 16:45

Als de elektriciteitskast bij jou binnen staat, even zoeken en de bijhorende zekering(en) af zetten ...

Niet betalen, geen elektriciteit

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 24 apr 2023 21:16

Als u een eigen zekeringkast hebt ...tja het zijn uw zekeringen en uw kast.
Ik zou de losse daar zeker niet bij laten liggen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”