Verslag controle kascommissie

kdacja
Topic Starter
Berichten: 5

Verslag controle kascommissie

#1 , 01 jun 2009 20:02

dag,

na heel wat puzzelwerk zijn mijn collega en mezelf erin geslaagd om de boekhouding na te zien van onze VME.

Er wordt ons vóór de volgende beheerraad gevraagd een verslag op te stellen van de controle-werkzaamheden.
Omdat het toch best een verantwoordelijk is, zou ik willen vragen wat er allemaal in dergelijk verslag moet worden vermeld.
Moet elk gevonden verschil worden vermeld?

Dank alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 01 jun 2009 22:58

Alles wat niet klopt in het verslag plaatsen. Het feit dat jullie als mede-eigenaars (RVB vermoed ik?) die boekhouding dermate nauwkeurig nakijken suggereert dat de syndicus wat steken heeft laten vallen?

fouten die wij in een gelijkaardig geval hebben opgenomen in het verslag een klein jaar geleden:

- dubbel betaalde facturen (deze die door hem werden gecorrigeerd en deze die niet werden gecorrigeerd.)

- stortingen aan of van rekeningen van andere VME's die hij beheerd(e)

- niet betaalde fakturen.

- niet uitgevoerde werken waarvoor wel werd betaald (eg jaarlijks onderhoud ontkalkingsinstallatie, niet vervanging sloten)

- niet opgestelde fakturen voor eigen prestaties. (wel betaald inc BTW ..., BBI zeer geïnteresseerd)

- verloning voor personeel dat reeds 4 maanden niet meer werkte inhet gebouw.

Als je het verslag dient voor te stellen kan je dat simpel opsplitsen in drie grote delen:

- teveel betaalde bedragen. (totaal bedrag)

- openstaande bedragen voor reeds geleverde diensten. (totaal bedrag)

- ontbrekende fakturen voor betaalde diensten. (totaal bedrag)

- totaal bedrag dat ontbreekt en/of dat de VME heeft aan openstaande schulden.

Sophia
Berichten: 54

#3 , 27 jul 2009 21:45

Meneer Vandebos,

U heeft mij opnieuw heel flink op weg geholpen met dit antwoord. Een antwoord op mijn vraag 'controle boekhouding'.

Hartelijk dank hiervoor.

:D

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”