#2 , 01 jun 2009 22:58
Alles wat niet klopt in het verslag plaatsen. Het feit dat jullie als mede-eigenaars (RVB vermoed ik?) die boekhouding dermate nauwkeurig nakijken suggereert dat de syndicus wat steken heeft laten vallen?
fouten die wij in een gelijkaardig geval hebben opgenomen in het verslag een klein jaar geleden:
- dubbel betaalde facturen (deze die door hem werden gecorrigeerd en deze die niet werden gecorrigeerd.)
- stortingen aan of van rekeningen van andere VME's die hij beheerd(e)
- niet betaalde fakturen.
- niet uitgevoerde werken waarvoor wel werd betaald (eg jaarlijks onderhoud ontkalkingsinstallatie, niet vervanging sloten)
- niet opgestelde fakturen voor eigen prestaties. (wel betaald inc BTW ..., BBI zeer geïnteresseerd)
- verloning voor personeel dat reeds 4 maanden niet meer werkte inhet gebouw.
Als je het verslag dient voor te stellen kan je dat simpel opsplitsen in drie grote delen:
- teveel betaalde bedragen. (totaal bedrag)
- openstaande bedragen voor reeds geleverde diensten. (totaal bedrag)
- ontbrekende fakturen voor betaalde diensten. (totaal bedrag)
- totaal bedrag dat ontbreekt en/of dat de VME heeft aan openstaande schulden.