Bekleding gemeenschappelijke tuindraad

JonasV_H
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bekleding gemeenschappelijke tuindraad

#1 , 14 apr 2023 14:55

Goedemiddag allemaal

Zowel wij als onze buurman kochten 2 aanpalende HOB bij een SOD-firma. Deze zaten al bij beide in een verregaande afwerking. Zo werd er ook al een tuindraad voorzien op de perceelgrens.

Wij wensen deze draad nu te bekleden om zo de privacy wat te vrijwaren. De buurman, die de woning verhuurt, wil hier niet in meebetalen omdat dit, door het verhuren van de woning, voor hem niet aan de orde is.
In principe voor ons geen probleem, dan doen we het zelf. Echter wenst de buurman wel inspraak in wát we eventueel zouden plaatsen.
Dat vind ik nogal gemakkelijk. Zelf kunnen mee beslissen wat er komt maar toch niet in meebetalen...

Nu zijn er een aantal vragen die ik me stel:
- Kan ik de buurman alsnog verplichten om hierin de helft mee te betalen?
- Indien niet; moet hij eerst z'n akkoord geven met wat wij uiteindelijk willen aan die draad, maar ook alles zelf bekostigen?
- Stel dat hij akkoord gaat met het type bekleding en wij dus alles zelf bekostigen. Is hij dan automatisch mede-eigenaar van de bekleding? Is dat überhaupt te onderscheiden van elkaar? Tuindraad + bekleding van de draad?
- Zie ik andere opties over 't hoofd?

Alvast vriendelijk dank voor jullie tijd & reacties!

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 apr 2023 15:39

Eerste vraag die u zich moet stellen is of die tuindraad wel bekleed mag worden volgens de bouw- en verkavelingsvoorschriften.

JonasV_H
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2023 15:53

Eerste vraag die u zich moet stellen is of die tuindraad wel bekleed mag worden volgens de bouw- en verkavelingsvoorschriften.
Dag Lanox

Dank voor je reactie.
Ja, die tuindraad mag bekleed worden. :)

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2023 16:35

Oud topic, maar kan misschien wel helpen.
https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=31375

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”