Verkavelingsvoorschriften mbt tuinstrook onduidelijk

Mimo
Topic Starter
Berichten: 26

Verkavelingsvoorschriften mbt tuinstrook onduidelijk

#1 , 16 mar 2023 13:24

Dit staat in de verkavelingsvoorschriften:
Strook voor koeren-en tuinen

1.Bestemming
Deze dient als tuinstrook te worden aangelegd. In deze zone
mogen gebouwen worden opgericht vrijstaande van het hoofdgebouw
of erbij aangebouwd als uitbreiding van het hoofdgebouw.

2.Bouwvrije stroken
A. Voor gebouwen
- Aangebouwd bij het hoofdgebouw (woonfunctie toegelaten).
- Vrijstaande van het hoofdgebouw (geen woonfunctie toegelaten)
B. Tuinhuisjes max. 6m2

3. Bezetting
Maximum 20% van de eigendomsoppervlakte gelegen binnen deze bestemmingsstrook met een maximum van 40 m2
Ik vind het al bizar dat in het stukje 'bouwvrije' stroken staat welke gebouwen er geplaatst mogen worden maar mijn vraag is over de maximale bezetting.
Wat valt er onder 'bezetting' of anders gezegd, wat mag er allemaal op de resterende 80% komen? Enkel groen?

Mimo
Topic Starter
Berichten: 26

#2 , 01 apr 2023 15:38

Ik heb het gevraagd aan de gemeente en er moet inderdaad minstens 80% groen in de achtertuin staan.
Er is bijna niemand die zich daar aan houdt en ook nagenoeg alle andere regels worden door de meerderheid overtreden, bv. tuinhuisjes max. 6m2 en minstens 2 meter van de erfgrens.
Er werd me gezegd dat er een gedoogbeleid wordt gevoerd maar ik vraag me dan af wat voor zin het heeft om verkavelingsregels op te stellen als niemand zich er aan moet houden?

lukasi
Berichten: 1147

#3 , 02 apr 2023 10:19

Tot er iemand op de gemeente en of een buur daar paal en perk aan stelt en dan worden de overtreders verplicht met dwangsom om het terug uit te breken en 80% beplanting te zetten (of gazon)

Zie maar naar de voortuinen in die straat te Lier, Kapellen en .. dacht mortsel.
6 maand kregen ze.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”