Notulen versus verslag AV

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

Notulen versus verslag AV

#1 , 28 feb 2023 09:24

Hallo, er is al wel wat over geschreven maar echt duidelijk vind ik, als niet prof syndicus, het toch niet helemaal.

Wat is het verschil tussen de notulen en het verslag? En moeten beiden bestaan?

De wet zegt ook dat de notuelen op het einde moeten ondertekend worden door alle nog aanwezige leden. Maar in praktijk is dit toch niet zo eenvoudig. Ik kan als syndicus zijnde uiteraard wel al de notulen voorbereiden, maar wat dan met de opmerkingen geformuleerd tijdens de AV. Ik heb geen draagbare printer, dus hoe kan ik dan de notulen, volledig en accuraat opgesteld tijdens de AV op het einde laten ondertekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2515
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2023 11:52

What's in a name : verslag of notulen. Notulen zijn alle zaken die de syndicus op de AV neerpent. Men kan het een verslag noemen als men achteraf de geschreven notulen netjes uittypt met belangrijkste vereiste dat alles identiek is. Desnoods kopie van de handgeschreven en ondertekende notulen bijvoegen.

U kunt op voorhand een document samenstellen met alle gegevens en agendapunten van de AV, zo kunt u tijdens de AV deze punten aanvullen met de beslissingen, stemmingen, vermelding stemmen voor, tegen en blanco of ongeldig. Namen van de tegenstemmers en resultaten.
Commentaren hoeven niet op de notulen.

Onder alle nog aanwezige leden verstaat men enkel diegenen die de zaal nog niet verlaten hebben. Gewoonlijk stormen zij toch naar buiten op het einde of zelfs voor het einde.
Voorzitter en secretaris zijn verplicht deze notulen te ondertekenen. De overige nog aanwezigen tekenen ( zonder dwang ).

https://www.dewaele.com/nl/advies/notul ... ergadering

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

#3 , 28 feb 2023 14:44

Bedankt lynx xx!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”