Planten uitdoen of niet?

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Planten uitdoen of niet?

#1 , 22 mei 2009 09:23

12 jaar geleden ben ik in het huis van mijn grootouders komen wonen.De buurman indertijd had verschillende duiventillen en ik vond dat geen mooi zicht dus heb ik hem gevraagd of ik aan de kant van de dichtsbijgelegen duiventil iets mocht planten om deze te verbergen.Dit was voor hem geen enkel probleem en ik heb indertijd bamboe geplant op een bepaald stuk.
Nu heeft hij zijn huis verkocht en de nieuwe buren eisen dat de bamboe verdwijnt want ze hebben er zogezegd last van.De wortels zouden woekeren tot bij hen.Nu zie ikzelf niets uitkomen daar maar ik heb voorgesteld om inox platen te plaatsen aan de omheining langs hun kant maar dit vinden ze niet goed,de planten moeten weg.Ze hebben wel een zonterras gemaakt aan hun kant waar de bamboe staat en ik heb de vrouw al dikwijls horen vloeken op de mussen die in de bamboe nestjes hebben.Dus ik denk dat dit de rede is.
Ik heb nooit moeilijk gedaan over de cypres boom langs hun kant die over mijn terras hangt en ondertussen al meer dan 4 meter is.Onze vorige buurman snoeide die wel maar zij niet.Ook hebben ze tegen de gemeenschappelijke draad een houten omheining geplaatst van 2 meter zodat ik geen open zicht meer heb.Ik ben geen moeilijk mens dus heb over dit alles nog niks gezegd maar indertijd had ik een akkoord met mijn buurman over die bamboe en nu zou hij ineens weg moeten!!
Ik zie het me ook als vrouw niet zelf doen en het laten doen zou me te kostelijk zijn.Graag raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 mei 2009 14:24

Hen eens vriendelijk wijzen op die cypres en de door hen onrechtmatig geplaatste omheining. ( boom op 2 meter, omheining op 20 cm van gemeenschappelijke scheiding) Vraag hen vriendelijk dat ze deze "problemen" op hetzelfde ogenblik in orde brengen als u uw bamboe...

Voor de bamboe, die na verloop van tijd effectief wel ver wortels krijgt, zoals ik in mijn eigen tuin ervaar op eigenste ogenblik, is het het beste als u rond het bos(je) tot een 50cm diep flexibele golfplaat steekt. Dan blijft ie mooi binnen zijn domein. (Daar komt ook wel eventjes werk bij kijken maar toch beduidend minder dan deze uitdoen) U kan ook altijd eens bij de gemeente gaan kijken of daar wel een vergunning is verstrekt voor het plaatsen van een zonneterras. ( is nodig als dit groter is dan 21m² dacht ik) Kwestie van de puntjes op de I te zetten met veeleisende buren...

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”