syndicuskosten voor eerste vergdering mede-eigenaars

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

syndicuskosten voor eerste vergdering mede-eigenaars

#1 , 19 mei 2009 23:13

Toen de akte van aankoop betreffende de aankoop van een appartement in opbouw werd verleden moest ik een voorschot betalen van ongeveer 1000 EUR teneinde de syndicuskosten te dekken tijdens de periode tot aan de eerste vergadering van mede-eigenaars.

Mijn vraag is vanaf welk ogenblik syndiscuskosten mogen worden aangerekend. Tijdens de periode van opbouw? Of eerst na de voorlopige oplevering van het appartement?

In mijn geval werd het appartement eind maart opgeleverd. De eerste vergadering vindt plaats eind mei. De promotor/verkoper nam de rol van syndicus waar tot aan deze eerste vergadering. Vanaf dan wordt het overgegeven aan een professionele syndicus.

Indien de syndicuskosten eerst beginnen te lopen vanaf de oplevering dan veronderstel ik dat er van de vermelde 1000 EUR nog een groot deelmoet overblijven (slechts twee maanden). Maar aan de andere kant weet ik dat de promotor reeds onderhoudskontrakten heeft afgesloten, zoals bijvoorbeeld voor de lift aangezien die reeds meer dan een half jaar voor de opleveringen (alle reeds verkochte appartementen zijn gelijktijdig voorlopig opgeleverd) operationeel was en door de bouwlieden werd gebruikt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 mei 2009 23:20

Weet niemand vanaf wanneer syndicuskosten mogen worden aangerekend voor en appartement dat men op plan heeft gekocht?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”