Verzoening bij de vrederechter voor meerdere zaken.

Mimo
Topic Starter
Berichten: 26

Verzoening bij de vrederechter voor meerdere zaken.

#1 , 10 feb 2023 01:22

Mijn buurman wist dat er een procedure voor de vrederechter ging komen voor zijn warmtepomp.
Hij heeft mij nu voor het vredegerecht laten oproepen omwille van hinder van bomen en struiken uit mijn tuin.

Kan ik tijdens die zitting meteen een oplossing voor de warmtepomp vragen of moet hiervoor een nieuwe zitting worden aangevraagd?

De zitting werd aangevraagd door zijn advocaat. Moet mijn buurman aanwezig zijn of kan hij zijn advocaat sturen? Mijn buurman veroorzaakt op andere manieren hinder wat ik ter sprake wil brengen maar als enkel zijn advocaat komt zal dat niet gaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38654

#2 , 10 feb 2023 10:26

Dan zal u zelf een vordering verzoening of ten gronde moeten starten voor de vrederechter.
Nu gaat het over de bomen.

iota
Berichten: 830

#3 , 10 feb 2023 10:50

Uw buurman kan zijn kat sturen als hij geen zin heeft om te komen.

Reclame

Mimo
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 10 feb 2023 14:48

Dan zal u zelf een vordering verzoening of ten gronde moeten starten voor de vrederechter.
Nu gaat het over de bomen.
Dat is duidelijk. Dan zal het waarschijnlijk een korte zitting worden.
Ik ging er vanuit dat een verzoening eerder een soort bemiddeling was tussen de buren.

Franciscus
Berichten: 38654

#5 , 10 feb 2023 20:08

Over de feiten die op de agenda staan niet over andere zaken.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”