EPC attest gemeenschappelijke delen niet aanwezig

rogerilli
Topic Starter
Berichten: 110

EPC attest gemeenschappelijke delen niet aanwezig

#1 , 25 jan 2023 20:43

Het EPC attest gemeenschappelijke delen is niet aanwezig in de VME van minstens 20 kavels. De vragen hierover worden altijd onbeantwoord gelaten door de syndicus. Ik wordt zelfs aangespoord door de syndicus om "niet te stalken", terwijl dit sinds 1/1/2022 in orde had moeten zijn en ik schade heb via insijpeling deze gemeenschappelijke delen zonder enig herstel sinds de syndicus er is.

Wat kan ik doen?
Verhuur en verkoop van appartementen kan gewoon doorgaan? Of is er toch enige reden van hoogdringendheid om de voor de rest passieve VME te doen ageren? Zal de brandpolis nog dekken bij bv brand?

Moet dit attest opgehangen worden? Of is aanwezigheid in het online portaal genoeg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2368
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2023 21:03

EPC-attest gemeenschappelijke delen moest er inderdaad al zijn en het is de syndicus die hier het initiatief voor moet nemen. Hij moet het attest bezorgen aan de verschillende eigenaars (kan via online portaal), niet ophangen.

Eigenaars die willen verkopen of verhuren zullen hier inderdaad als eersten problemen door ondervinden.

Er is geen link met insijpeling in uw appartement of met de geldigheid van de brandverzekering.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”