Herkeuring elektriciteit

demidecoster
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Herkeuring elektriciteit

#1 , 02 jan 2023 20:10

Bij aankoop van mijn appartement was de elektriciteit niet gekeurd. Blijkt een probleem te zijn met de aarding in de gemeenschappelijke delen. Syndicus heeft een elektricien laten komen om dit op te lossen. Nu moet er herkeuring gebeuren “ook al beweren ze van niet”. Moeten die kosten van €330 door mij alleen gedragen worden?
De volgende appartement die nu zullen verkocht worden zijn dan automatisch gekeurd?

Iemand hier een antwoord op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bektronics
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2023 21:57

Beste.
U heeft een appartement gekocht, niet de gemeenschappelijke delen. Dat de syndicus een elektricien heeft aangesteld om het probleem met de aarding in de gemeenschappelijke delen op te lossen is een uitstekende beslissing. Doch mogen de kosten van deze herstelling niet alleen op jou verhaald worden. De syndicus kan later nog beslissen om deze kost te verrekenen in zijn jaarlijkse afrekening van het gebruik (nutsvoorzieningen enz..) van deze gemeenschappelijke delen. Ik raad u aan om een aangetekend schrijven te sturen naar uw syndicus en dit zo te omschrijven. Ik weet uiteraard niet uit hoeveel eenheden uw appartemnetsblok bestaat maar deze €330 zal dat gedeeld worden met de andere (of toekomstige) bewoners. Hopend u hierbij van dienst te zijn. GRTS.

mbbs1024
Berichten: 474

#3 , 06 jan 2023 23:31

Ik vraag me zelfs af of de kost voor de herkeuring van de elektrische installatie van Uw appartement ook niet door de gemeenschap moet gedragen worden, want het is immers omdat de installatie van de gemeenschappelijke delen niet in orde was, dat Uw installatie afgekeurd was, en er een herkeuring moet gebeuren.

Dit op voorwaarde dat het aardingsprobleem de enige niet conformiteit was natuurlijk.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”