hoe de quoutiteiten aanpassen indien deze verkeerd werden gedefinieerd.

G21986
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

hoe de quoutiteiten aanpassen indien deze verkeerd werden gedefinieerd.

#1 , 11 dec 2022 17:26

We wonen in een gebouw van 1958. Koper en verkoper waren indertijd dezelfde persoon en hier werd handig gebruik van gemaakt.
Vandaag is het gelijkvloers winkelruimte. De winkels hebben sedert 1958 een quotiteit van 0,75 en een woonappartement 1. Volgens gegevens zouden de winkels een quotiteit van 1,5 moeten hebben.

Enerzijds dragen de appartementen sedert 1958 een meerkost in de jaarlijkse kosten hierdoor. Maar ook in de verbouwingen. Volgend jaar staat er een voorgevel rennovatie van 3 miljoen voor de deur, wat neerkomt op een 250.000€ meerkost voor de appartementen.

Graag wou ik dit veranderen maar ik weet niet hoe. Reeds 3 jaar heb ik dit op de agenda laten zetten maar dit wordt telkens genegeerd. Ik plaats het telkens in mijn financieel verslag. In 2023 februari hebben we een Bijzondere Algemene vergadering. Hoe kan ik dit aanpakken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5415

#2 , 11 dec 2022 17:47

Waar haal je dat dat “volgens gegevens de winkel 1,5” zou moeten hebben. Ik vind dit nergens. Een blok waar ik het beheer van doe voor de gelijkvloerse kantoren heeft ook een veel lagere quotiteit per m2. Geen liftgebruik maar wel betalen voor de lift. Geen traphallgebruik. Idem. Etc. Dus lagere quotiteit per m2 is de logica zelve. Ook hier “klagen” de appartementen maar t blijft natuurlijk nada.

Je kende de quotiteit toch toen je kocht ?

Als je wil protesteren: op agenda zetten van volgende AV en bij wegstemming naar de vrederechter. Kans op succes is mi klein maar wie niet waagt blijft maagd.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”