Opslag syndicus

treeflame
Topic Starter
Berichten: 27

Opslag syndicus

#1 , 28 apr 2009 11:25

Euh, de pc heeft mijn vorige berichtje opgegeten, hopelijk post ik dit geen twee keer.

Ik heb het budget van ons appartementsgebouw eens gecontroleerd, en ik heb gemerkt dat de syndicus zichzelf een opslag gegeven heeft van 200 euro (het budget 'syndicus' is 200 euro verschil). We zijn niet tevreden van deze pipo, en zijn contract werd ook niet verlengd, maar tot eind 2009 zitten we er wel mee. Kan hij zichzelf zomaar 200 euro meer geven?

Dan nog een aantal vraagjes, verleden jaar stond in zijn budget 300 euro voor brandbeveiliging en een redelijk bedrag voor de telefoon in de lift, alleen hebben we (nog) geen brandbeveiliging, en verleden jaar zijn we ook tot de conclusie gekomen dat de telefoon in de lift niet werkte (nadat iemand is blijven steken). Moeten we die bedragen dan wel betalen?

En tot slot, hoeveel vraagt een gemiddelde syndicus voor zijn 'vergaderzaal' (waar de algemene vergadering wordt gehouden)? De onze vraagt 300 euro... Bij mijn ouders wordt dat in een zaaltje van de gemeente gehouden (wat gratis is). Is daar een soort regeling voor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 28 apr 2009 11:42

Is dat € 200 op jaarbasis? Komt deze niet overeen met de indexering van zijn beheersloon? Als in zijn contract de jaarlijkse indexering mee is opgenomen mag hij deze automatisch aanrekenen.

Hoeveel mensen kunnen in de zaal? Met hoeveel mede-eigenaars zijn jullie? Je kan altijd vragen om op de volgende vergadering het punt op te nemen: "Zoeken naar goedkopere zaal".

Voor de brandveiligheid van de gebouwen die hij beheert is de syndicus direkt verantwoordelijk voor de veiligheid. Dit gaat zelfs zover dat voor alle maatregelen die de syndicus dient te nemen ivm met veiligheid van het gebouw hij/zij in essentie niet de goedkeuring van de VME nodig heeft. (Natuurlijk is het zo dat elke syndicus graag zijn g** gedekt ziet door de goedkeuring van de VME voor dergelijke posten aangezien het om vaak om aanzienlijke bedragen gaat)

Normaal gezien moet de syndicus bij een controle firma een overeenkomst hebben die 6 maandelijks (kan ook 3 maandelijks zijn) de liften komt nakijken en alle aspecten, inclusief telefoon, ervan test. Indien dit niet het geval is hij duidelijk in fout en kan hij hiervoor in gebreke gesteld worden. De controle van liften is immers bij wet vastgelegd.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”