syndicus en prive-eigendom

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

syndicus en prive-eigendom

#1 , 02 apr 2009 15:59

hallo beste mensen, ik zit met een (doorspeel)-vraagje nl :
mijne buur zijne zoon woont in een recreatief woongebied (dus op den buiten), dus zelfde regels als de appartementswetgeving, geen probleem tot hier.
Mag de syndicus iets doen omdat een mede-eigenaar een lammeke heeft gekocht voor zijn kleine mannen? wat eigenlijk niet mag volgens de BA, ook geen katten/honden.
Katten en honden worden (1 st per eigenaar stilzwijgend toegelaten), wat nu met dat lammeke, er is ene die klaagt (want dat mag niet, anders wordt het hier een kinderboerderij), MOET/MAG de syndicus daar in tussenkomen of is dat voor de vrederechter?
Graag een beetje toelichting aub
met dank en groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 02 apr 2009 16:59

En waar zit dat beestjen overdag en 's nachts?

Een schaap is geen huisdier hé, zelfs niet in de jonge dagen van het dier...

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 02 apr 2009 17:07

"niet lachen", binnen in de woning ?!

Reclame

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#4 , 02 apr 2009 22:14

dat dier zit tijdens de dag in de hof, 'snachts binnen

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 02 apr 2009 22:26

Als dit nu gisteren was gepost zou ik denken. GOEDE POGING.
Maar vandaag?

Dit is een situatie die niet echt gezond genoemd kan worden. Schapen kunnen drager worden van ziekten die overdraagbaar zijn op mensen.

Binnen dit en 8 maanden is dat beest even groot als st-bernardus hond (exclusief tonnetje), onmogelijk te trainen om te blaten als ff buiten moet zijn gevoeg doen met een vacht wol van om en bij de 4-7 cm dik en dit terwijl een schaap voor elke 5 haarwortels evenveel 24/24 talg (lees vet)klieren heeft. (een mens heeft er op zijn hoofdhuid 1 voor elke vijf, was uw haar eens 8 maanden niet...)

Weg ermee! Als dit gebeurde in een van de appartementsgebouwen waar ik een flat verhuur was de dierenbescherming al langs geweest. Alleen al in het belang van het beestje zelf.

serieus dit kan je niet maken in een gebouw met andere andere bewoners...

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#6 , 02 apr 2009 22:45

ok zekers bedankt, ik zal hem dat doorgeven en dan kan hij dat met de syndicus "direct" oplossen
n.b.: dit is echt "geen" grap
groetjes

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 03 apr 2009 00:27

Ik geloof je, ben al gekkere dingen tegengekomen..

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#8 , 03 apr 2009 16:08

Hallo, even iets verduidelijken :
zij wonen in een wijk, allemaal huisjes op een terrein van ? ha groot, dus ze wonen allemaal individueel, en toch zijn zij volgens de vrederechter gebonden aan de appartemants wetgeving met syndicus en alles erop en eraan !!
Dus elke mede-eigenaar heeft zijn eigen huisje en tuintje + de gemeenschappelijke delen

Verandert dat iets aan de zaak ???
bedankt en groetjes

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 03 apr 2009 16:14

Is elk tuintje privatief? Welk is de oppervlakte ervan? je dient er ook rekening mee te houden dat zo een dier niet voldoende heeft aan een tuintje met 15m² gras. Om over de reuk en geurhinder die de uitwerpselen en urine op een kleine oppervlakte meebrengt voor de buren nog maar te zwijgen.

Eerlijk gezegd blijf ik erbij dat dergelijke dieren niet gehouden kunnen worden als huisdieren. zowel voor de eigenaar als voor het welzijn van het dier zelf.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#10 , 03 apr 2009 16:16

Ja, dat is een hele "privé"-wijk, elke eigenaar heeft dus zijn grond van ongeveer 500/600 m2, en daar staat een woonst op van 83m2 + tuinhuisje.
Natuurlijk, U hebt gelijk, dat zijn geen huisdieren meer en dan nog ....
dank je

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#11 , 03 apr 2009 16:21

even verbeteren :
woonst = 80m2
tuinhuis max 20 m2
+ dan een paadje naar het huis en het tuinhuis ...
groetjes

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”