Buren gebruiken openbaar onderzoek om burengeschil uit te vechten

Mimo
Topic Starter
Berichten: 26

Buren gebruiken openbaar onderzoek om burengeschil uit te vechten

#1 , 18 okt 2022 21:14

Mijn buren hebben een aanvraag ingediend om een onwettelijk geplaatst hok aan de erfafscheiding te regulariseren.Dit werd gepubliceerd in het omgevingsloket wat door iedereen online geraadpleegd kan worden.
In hun beschrijving wordt echter amper iets over het hok gezegd.
Het is een lange tirade tegen een boom die op mijn eigendom staat. Een nogal onsamenhangend verhaal over hoe ze dat hok er wel moesten zetten om zichzelf te beschermen tegen gevaarlijke situaties. Zo zouden ze kunnen uitglijden over gevallen blaadjes. Die boom staat echter op ruime afstand van het hok en daartussen staan nog 3 andere bomen.
Er worden in die beschrijving ook allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd.

Hun beweringen zijn onjuist wat ik heel eenvoudig kan aantonen aan de hand van foto's. Maar ik wil uiteraard zelf niet een openbaar onderzoek gebruiken om dit geschil op te lossen.

Ik zou me daar normaal gezien niets van aantrekken moest dit niet publiek gemaakt zijn. Want nu kan de hele buurt meelezen.
Wat kan ik hier aan doen?
Controleert de vergunningsdienst niet eerst alle ingegeven documenten voor ze openbaar worden gemaakt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1144

#2 , 19 okt 2022 08:59

neem contact op met de gemeente in verband met schendig van de privacy.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”