appartement zonnescherm balustrade

Sissie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

appartement zonnescherm balustrade

#1 , 12 okt 2022 17:07

Beste,
Ik ben eigenaar van appartement , heb zonnetent maar onderkant nieuwe beglazing balustrade is doorzichtig en geeft teveel warmte (gekleurde beglazing werd vervangen). Heb witte zonnedoeken geplaatst, die ik enkel vasthang aan de balustrade als het veel te warm is (juni, juli, aug) .
Ik heb dus boete van 100€ ontvangen . Huishoudelijk reglement vermeld sedert dit jaar wel de mogelijkheid tot het geven van boeten. Klimaat is nu veel warmer geworden.
Ik ben niet de enige in het gebouw die doeken gehangen heeft. Beslissing ( boeten) werd dit jaar genomen in tweede vergadering AV, die rechtsgeldig beslist ondanks onvoldoende aanwezigheid van de eigenaars ? Ieder mens heeft het recht om zich te beschermen van de zon , recht op genot van eigendom en dus ook terras.
Kan dit aangevochten worden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 12 okt 2022 18:17

Uiteraard via de vrederechter.
In verzoening
en of direct ten gronde via dagvaarding

Hier eens lezen
https://advo-recht.be/kennisbank/huurre ... procedure/
https://128.199.55.251/viewtopic.php?f= ... b473d39de9

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 12 okt 2022 19:12

belangrijk is ook, werd u gevraagd om de "overtreding" ongedaan te maken of werd er direct een boete gegeven?

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 okt 2022 09:10

Was die 2 de vergadering er gekomen omdat er de eerste maal onvoldoende aanwezigen waren? Dan is het aantal aanwezigen op de 2 de vergadering van geen tel, en kan die rechtsgeldig stemmen ( was toch zo in mijn tijd)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”