Blokpolis

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Blokpolis

#1 , 09 okt 2022 12:27

Wat te doen wanneer één van de drie mede-eigenaars van een pand met drie appartementen en zonder syndicus al voor de tweede keer op rij weigert te betalen voor de blokpolis?

Vorig jaar hebben de twee andere mede-eigenaars in arren moede elk de helft van zijn deel betaald, maar dit kan echt niet blijven duren.

Als de verzekeraar geen betaling van het totaalbedrag ontvangt voor 1 december 2022 om 00u00,
dan zal het contract op deze datum beëindigd worden.

Elke raad is meer dan welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 09 okt 2022 12:37

Betalen en mede-eigenaar voor vrederechter laten veroordelen.
Kan in eerste instantie in verzoening na een aangetekend schrijven en daarna zal het via dagvaarding worden. Aan rechter wel vragen dat niet-betaler alle extra kosten en gerechtskosten betaald.

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#3 , 09 okt 2022 14:34

Bedankt, Franciscus.
Hoe kan het vredegerecht hem verplichten mij alles terug te betalen wat ik voor hem betaald heb?
Wat als hij blijft weigeren te betalen?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5934
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 09 okt 2022 17:23

Bedankt, Franciscus.
Hoe kan het vredegerecht hem verplichten mij alles terug te betalen wat ik voor hem betaald heb?
Wat als hij blijft weigeren te betalen?
De vrederechter zal hem daartoe veroordelen.
Daarna moeten jullie het vonnis laten betekenen door een deurwaarder en het geld laten innen (uiteraard vermeerderd met alle bijkomende kosten).
Bij blijvend dwarsliggen overgaan tot beslag.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 09 okt 2022 19:18

Dat beslag is dan op zijn goederen en rekeningen dus ook op zijn appartement.
Mocht het appartement verhuurd worden dan zeker op de huuropbrengst.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”