Afgesloten zekeringkast

franki de vooght
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afgesloten zekeringkast

#1 , 08 okt 2022 15:00

In ons appartementencomplex is een afzonderlijke zekering/teller kastje voor mijn garageverbruik. De kast waarin deze geplaatst zijn is afgesloten met een hangslot waarvan ik geen sleutel krijg, is dit wettelijk toegestaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 08 okt 2022 15:12

Afgezien van het feit of dit wettelijk is of niet Is er een specifieke reden waarom jij in die kast wil zijn?

LYNX XX
Berichten: 2523
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 okt 2022 18:15

Waarschijnlijk om zijn verbruik of meterstand op te nemen.

Reclame

CityBird
Berichten: 794

#4 , 08 okt 2022 19:00

Waarschijnlijk om zijn verbruik of meterstand op te nemen.
Je kan toch een keer per jaar vragen aan de syndicus om die meter een keer te mogen aflezen.

mbbs1024
Berichten: 475

#5 , 08 okt 2022 20:03

Afgezien van het feit of dit wettelijk is of niet Is er een specifieke reden waarom jij in die kast wil zijn?
Nogal logisch dat iemand toegang wil tot de zekeringen van zijn woning of garage.
Als er een zekering uitspringt, wil je toch, nadat het probleem opgelost is, de zekering terug opzetten zodat je terug elektriciteit hebt.

CityBird
Berichten: 794

#6 , 08 okt 2022 20:30

M.i. wordt hier het probleem groter gemaakt dan het is. Zekeringen vallen in normale omstandigheden zelden uit en een kWh-meter hoef je echt niet elke dag te gaan opnemen. Bovendien doet de syndicus dat al, tenzij je die al niet meer vertrouwt.

Sirkii
Berichten: 5417

#7 , 09 okt 2022 00:53

Herkableren op uw teller. Probleem opgelost ;-)

LYNX XX
Berichten: 2523
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 okt 2022 12:23

M.i. wordt hier het probleem groter gemaakt dan het is. Zekeringen vallen in normale omstandigheden zelden uit en een kWh-meter hoef je echt niet elke dag te gaan opnemen. Bovendien doet de syndicus dat al, tenzij je die al niet meer vertrouwt.


de syndicus zal dat zeker doen tegen extra tarief en verplaatsingskosten.

TheJudge007
Berichten: 366

#9 , 09 okt 2022 14:22

In ons appartementencomplex is een afzonderlijke zekering/teller kastje voor mijn garageverbruik. De kast waarin deze geplaatst zijn is afgesloten met een hangslot waarvan ik geen sleutel krijg, is dit wettelijk toegestaan?
Ik heb ooit eens zoiets gelijkaardig meegemaakt waarbij ik geen toegang had/kreeg tot mij eigen elektriciteitsmeter en heb het toen opgezocht. De juiste wetgeving hieromtrent kan iemand hier misschien wel terugvinden. In elk geval hebt U als huurder het recht toegang te hebben tot de ruimtes (en ook uiteraard tot de meters) waarin de verbruiks meters of tellers staan. En of u dat nu dagelijks/maandelijks of slechts jaarlijks wenst te controleren daar heeft geen enkele verhuurder of syndicus iets aan te zeggen.


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”